Wanneer ik het volume van mijn versterker FA890 met de afstandsbediening wijzig dan gaat dat in hele grote stappen. Het is altijd net te hard of te zacht.
Is dit gewoon een eigenschap van deze versterker of komt het doordat ik niet de originele afstandsbediening gebruik?
nee dat zit 'm wel een beetje in het ontwerp, het zijn inderdaad soms wat te grote stappen
dat is goed te krijgen door, de motor van een serieweerstand te voorzien zodat hij langzamer draait. of en viltje tussen de volknop zodat hij meer tegenkracht krijgt .
π―
@Remi wrote:
π―
Best doeltreffende oplossing van mattie toch?
Sence and simplicity, nou, klopt helemaal!
nou , ik heb ook zo'n amp en had hem geprogrammeerd met de logitech harmony , en vond ook dat hij ineens hard ging ermee , en ook de originele ab had dat . en door de voedingspanning van het motortje te verlagen is het weg . anders gaat hij 1cm per druk op de volknop .
Ok, een viltje er tussen is wel een grappige oplossing, die ga ik eerst eens proberen.
@mattie wrote:
nou , ik heb ook zo'n amp en had hem geprogrammeerd met de logitech harmony , en vond ook dat hij ineens hard ging ermee , en ook de originele ab had dat . en door de voedingspanning van het motortje te verlagen is het weg . anders gaat hij 1cm per druk op de volknop .
Ik gebruik zelf ook een Logitech Harmony (525) maar niet alle codes voor de FA890 zitten in de Logitech database, bij jou wel? Zo ja, is er een manier waarmee ik de door jou gebruikte codes
ik heb de harmony one , en heb deze ook vanwege de 890 een tien keer moeten herprogrammeren en heb hem toen een andere afstandbediening laten zien en de toetsen laten leren , en toen werkte het wel . maar er zitten zoveel opties op zo'n logitech softwarepakket dat je vanalles kunt veranderen erin . ik had ook problemen met het inschakelen van de amp samen met de tv , en de andere ab leerde hem dit ook . hij vroeg dan ook : ik herken deze code als een philips faxxx en mag ik die gebruiken ? ik heb dat gedaan en werkte ook .
ja de Logitech software daar kan je veel mee maar het is geen eenvoudig klusje (zeker met die trage web-interface).
Het enige probleem is dat ik de originele afstandsbediening niet heb. Via de logitech applicatie heb ik vrijwel elke Philips versterker uit die periode geprobeerd maar ik blijf functies missen. Vandaar mijn vraag of er een manier was om jouw codes te kunnen gebruiken
ik denk het niet , daar ik de software op xp had staan , en nu vista 64 bit en ik heb hier de software niet op staan . ook heb ik de versterker niet meer in gebruik en moet de 890 nog uit de logitech one halen , zodat hij de tv het volume laat regelen . want 2 torens uit de 90s ( en 4 x fb )vreten te veel ruimte en zo ruim is het hier al niet , dus heb de tvset opgeruimd .