Hm... De EQ670. Leuk dingetje. 8)
P.S.: ik heb nog onderdelen van dat ding liggen, o.a. de schuifregelaars, aantal knopjes, pootjes, helder display, trafo+voeding en de printen...
Als je hem ooit moet repareren dan hoor ik het wel...
Groetjes. π
@m0vieman wrote:
Hm... De EQ670. Leuk dingetje. 8)
P.S.: ik heb nog onderdelen van dat ding liggen, o.a. de schuifregelaars, aantal knopjes, pootjes, helder display, trafo+voeding en de printen...
Als je hem ooit moet repareren dan hoor ik het wel...
Groetjes. π
Thx heb je mailadres π
In de FA950 zitten 8 lampjes van 12V-75mA
BadSanta zit dus heel dicht in de buurt met 12V-1W lampjes uit de sigaretten aansteker π
@ Remi: dat is mooi (lees: goede info) want ik heb lampjes van 12V / 0,06A gebruikt... Of je echt verschil ziet vraag ik me af... Feit is wel dat ik een verschil van β¬ 5,50 !!! tussen een origineel lampje en een (ongeveer) passend dingetje van de elektronicaboer wel heel erg groot vind!
Groetjes. π
da's wel een heel groot verschil in prijs ja π
ach als je alle lampjes dan vervangt door het andere type zal je er denk ik weinig aan kunnen zien.
zo nauw luistert het ook weer niet, maar ik zou ze dan niet door elkaar gebruiken want dat zie je weer wel.
klopt verschillende lampjes geeft verschil, maar in de totale set niet.
De lampjes heb ik bij een grossier in automaterialen gehaald.
Hoi,
Kent iemand dat nieuwe "lead free" beleid van Europa? Simpelweg gezegd mogen er geen producten (lees printplaten) die met lood gesoldeerd zijn meer ingevoerd worden. Jammer voor de V.S. want die nemen het niet zo nauw met het miljeu... π―
De volgende stap is het geheel verbieden van "gewone" gloeilampen. Brussel wil namelijk af van die energievreters en wil overstappen op spaarlampen, sterker nog, men wil dit verplicht gaan stellen en de verkoop van de oude vertrouwde "peren" gaan verbieden.
Dat lijkt me lullig als je 800 of 900 serie apparatuur hebt waarvan lampjes defect zijn. Moet je er dan spaarlampen in gaan zetten? Witte heldere LEDs (met voorschakelweerstand) zijn natuurlijk een optie alhoewel het nostalgisch gehalte van de apparatuur dan helemaal verwijnt... Is net zoiets als een platenspeler die LP's met een laser afleest... π―
Groetjes. π
Ik werk voor een japans international multi concern.
Wij worden al vanaf het begin dit jaar met dit probleem opgezadelt.
Alle electronics mogen geen harde metalen bevatten.
Lood/jood/kwik/magnesium is uit den boze.
Deze producten worden aangeduid met de benaming ROHS compliant.
Denk aan een harde schijf die je koopt (vandaag de dag moet dit vermeld staan)