Ik kan een paar 9432 passieve speakers overnemen van een kennis. Is dat wat? Er zitten geen bandtweeters in zoals in mijn 9638 MFB's. Voor 100 euro kan ik ze echter toch niet laten staan? Of wel? Graag jullie mening. Zijn er ervaren bezitters van deze boxen?
Hankie,
Ik vind 100 euro fors aan de maat qua prijs (heb zelf een set gered van de sloop).
Het geluid is wel anders dan van de MFB 54x serie, minder vet.
Marnix
Thanks. Ik laat het er denk ik maar bij.
De 9432 bestaat uit een verder ontwikkelde AD0163 (in een nep-bandtweeter formaat), een AD02120Sq8 en een AD80681W8 plus nog de resonatoren.
Op zich klinken die wel aardig, maar niet te vergelijken met de bandtweeters. De middentoners zijn ook NIET dezelfde als die uit de 9638! Ze passen wel, maar kunnen wat minder vermogen aan.
Op zich zijn die midjes wel leuk voor zelfbouw. (de woofers ook wel trouwens, de tweeter.. daar heb je tegenwoordig wel betere voor)
Ik vind dat systeem met die vlakke resonator (DRC) niet echt mooi laag geven, het is wat rommelig.
Waar je best 100 euro aan kan spenderen is een 9434, hoeft ie er nog niet eens mooi uit te zien. Dan heb je de bandjes en de 02170, altijd leuk voor als je een 9638 met kapotte units hebt.
Maar een 9432, als je er iets mee wilt.. 50 euro..