Ik ben van plan om de leds in mijn FA890 weer werkend te krijgen. Weet iemand welke leds hier in moeten en waar ik deze kan krijgen? Ze hebben het bij mij nog nooit gedaan dus ik weet niet welke ik moet kopen :P.
Zouden deze er ook in kunnen?:
http://www.conrad.nl/goto/?product=728901
Ze zijn 12V 0,6 Watt.
[Edit] Laat maar moet voor minimaal 30 euro bestellen :S[/edit]
groene led's, da's zeker om te kijken wie er reageert?
Wat je nodig hebt is 12V bij 75mA, dus deze geven iets minder licht, maar qua diameter zijn ze wel heel geschikt. De meeste lampjes zijn dikker en dan kost het meer moeite om het kousje erover te krijgen.
die van Conrad zijn geen 0,6W overigens, kijk nog maar eens π
Met Ideal kun je zonder verzendkosten bestellen daar.
En er bestaan tegenwoordig cyaan-leds. Dat is een blauwe en een groene in een huisje. Zou wellicht ook wat zijn. Dat "mint-groen" of "mint-blauw"(net hoe je het vindt, is cyaan.
Alleen moet je dan voor dit soort applicaties side-lit leds hebben, die schijnen opzij ipv naar voren. Geen idee of er die zijn in cyaan.
Ik heb weleens gedacht dat je 5mm leds ook kunt inboren, en er dan een beetje zilververf op doen. Dan krijg je een omgekeerd kegeltje wat het licht opzij laat gaan, net als een schaallampje doet.
@ Annihilism: ik weet welke lampjes je nodig hebt en ja Conrad heeft ze. De blauwe rubbertjes daar heb ik ook een adresje voor. Ik wil niet te veel reclame maken op het forum hierzo anders word ik misschien door Herman verbannen. LOL
Vooruit dan voor één keer: 728837-89 <--- die zijn geschikt voor de FA890, alleen moet je de draadjes ff loshalen, voorzichtig met een mesje. Je hebt deze nodig omdat de rubbertjes anders niet passen (diameter moet 4mm zijn). De lichtsterkte is goed, ik heb ze er zelf namelijk ook in zitten. Zou het niet lukken dan stop je me die 2 hele kleine printjes maar in een enveloppe dan soldeer ik ze je er wel even op. π
Voor o.a. de CD850MkII kun je deze gebruiken, 728802-89, die zijn ook 60mA echter wel maar 4,5V dus een weerstandje van 7,68 Ohm / 0,6 Watt (401439-89) in serie zetten. Het gaat immers om de lichtsterkte en niet zo zeer om de spanning, die is van minder belang.
P.S.: ik zie zojuist dat ik nog 3 lampjes hier heb... Dus dat kost je alleen een postzegel... π
Groetjes. π
Dat is een mooie service movieman!!! 8) 8) 8)
Hey dank je wel voor jullie reacties!
Ik heb wel belang dan bij die ledjes/lampjes movieman! kun je mij een mailtje sturen of een PM?
Heb ik mijn FA890 straks weer helemaal origineel :D.