Meldingen
Alles wissen

N2521 aandrijving bij aanzetten

6 Berichten
2 Gebruikers
0 Reactions
481 Bekeken
(@gerrite)
Active Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Topic starter  

Bij mijn net aangeschafte N2521 loopt de aandrijving (motor, teller en lampjes tbv signalering) op het moment dat ik het deck aanzet (power on). Als ik de cassette erin doe heeft het echter niet de kracht om ook daadwerkelijk te gaan spelen. Dat doet het wel als ik op start druk. Kennelijk loopt er iets mee op moment van aanzetten.

Iemand enig idee waar ik dat moet zoeken ?

Groet GErrit

Citeren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden

is dat niet bedoeld om het tape'je te spannen zodat het niet als een los floddertje in de cassette zit?

daar zit inderdaad niet veel kracht achter (hoeft ook niet).

BeantwoordenCiteren
(@gerrite)
Active Member
Topic starter  

dat dit zo hoort. Motor loopt direct ook als vakje open staat.

Ander probleem is dat bij het indrukken van de pauzetoets dit hetzelfde resultaat geeft als op de stopknop drukken, en niet zoals bij m'n oude tapedeck N4504 dat motor wel stopt, maar koppen aangedrukt op de cassette/tape blijven. Iemand een idee waar dit aan ligt ?

Gerrit

BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member

bij de mijne draait er pas wat als er een cassette in het vakje zit.
maakt wel een hoop herrie πŸ™„

pausetoets doet hier net zo raar, werkt inderdaad als net zoals de stoptoets.
misschien pas bij opname dat hij het anders doet? heb ik niet geprobeerd.

BeantwoordenCiteren
(@gerrite)
Active Member
Topic starter  

Met de servicemanual in de hand en een tip (duitse site) heb ik het probleem achterhaald en opgelost. Bovenin het cassettevak zitten namelijk 3 hendeltjes die 3 schakelaartjes bedienen. Deze zijn voor "opnameblokkering", "cassette in vak" en "type cassette". De middelste moet in ruststand gesloten zijn. Echter door vervuiling maakte het geen contact dus bij aanzetten ging de motor direct lopen.

Dus haal de voorplaat van het deck (7 schroeven), schakelaars allemaal omhoog en cassettevak open. Boven het cassettevak zie je dan een printplaatje, haal dit eraf (3 schroeven) en reinig alle contactjes van de 3 schakelaartjes. Even bijschuren en contactspray gebruiken en het probleem is opgelost !

BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member

πŸ˜€ mooi! goed gedaan

BeantwoordenCiteren
Deel: