Meldingen
Alles wissen

Philips 370 DC Power Amplifier probleem

9 Berichten
3 Gebruikers
0 Reactions
616 Bekeken
(@herman-v)
Active Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Topic starter  

Mijn Philips 370 DC Power Amplifier slaat telkens uit op 1 kanaal wie weet wat ik hieraan kan doen want dit euvel begint nu toch echt mijn strot uit te komen

groet Herman

ps: of moet ik de storing zoeken in de speaker(mfb 544)

Citeren
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 20 jaar geleden

Hoi Herman,

welkom op het forum.

De 370 heeft een DC en temperatuur beveiliging, gaat er bij het uitvallen een rood lampje branden op de versterker? Ik denk niet dat de 544 dit kan veroorzaken aangezien mfb speakers een hoogohmige belasting zijn voor de versterker. Wel kan het zijn dat je kabels een kortsluiting vormen. Controleer voor de zekerheid dus ook even je kabels.

groeten,

AndrΓ©

BeantwoordenCiteren
(@herman-v)
Active Member
Topic starter  

volgens mij ligt het niet aan de versterker maar aan de box want ik heb de stekkers omgewisselt en na een klein poosje weer uitval op de zelfde box ook heb ik al een nieuw aansluitsnoer gemaakt maar nog steeds hetzelfde resultaat wie weet wat er aan de hand is ? want ik word hier echt niet goed van

BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member

Ik vraag me af wat je precies met uitvallen van 1 kanaal bedoelt.
Voor zover ik weet geldt de beveiliging van de 370 voor beide kanalen tegelijk !

Geven de vu meters van de 370 ook geen uitslag meer tijdens het optreden van de klacht ?

Je zou eens een koptelefoonplug in de headphones connector moeten steken, en er weer uit : soms zit daar een slecht contact in !

Verder kun je je 544's eens beide op links of beide op rechts zetten.
Als er dan maar een van de twee boxen uitvalt is het duidelijk je box.
Vallen ze tegelijkertijd uit, moet je je 370 na laten kijken.

Overigens : de 370 is een eindversterker. Je kunt netzogoed het signaal dat naar de inputs van de 370 gaat meteen naar je 544's sturen.

Dan heb je de 370 helemaal niet meer nodig als je enkel mfb boxen gebruikt.

BeantwoordenCiteren
(@herman-v)
Active Member
Topic starter  

met uitvallen bedoel ik dat er geen muziek meer komt terwijl het ledje op de 544 gewoon blijft branden
wel is me opgevallen wanneer er een schakelaar omgezet word en dan een tik over de speakers hoorbaar is de muziek weer begint te spelen
aan de versterker ligt het niet want op alleen de voorversterker doet hij het ook
de ingangs chassisdelen heb ik allemaal ook al opnieuw gesoldeerd maar helaas zonder bevredigend resultaat

BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator

@Herman.V wrote:

met uitvallen bedoel ik dat er geen muziek meer komt terwijl het ledje op de 544 gewoon blijft branden
wel is me opgevallen wanneer er een schakelaar omgezet word en dan een tik over de speakers hoorbaar is de muziek weer begint te spelen
aan de versterker ligt het niet want op alleen de voorversterker doet hij het ook
de ingangs chassisdelen heb ik allemaal ook al opnieuw gesoldeerd maar helaas zonder bevredigend resultaat

Het kan zijn dat je speaker in de standby valt omdat het aangeboden signaal te zwak is bij bijvoorbeeld een zachte passage in de muziek. Dit is een bekende klacht en kan verholpen worden door de 330u elco te vervangen met eventueel de zenerdiode en fet. Allen op het printje met de dinaansluitingen. De elco zorgt ervoor dat het relais aangetrokken blijft. De latere 544's vanaf model 50R hebben een standby led ipv een aan/uit led, deze gaat na afvallen zwakker branden.

BeantwoordenCiteren
(@herman-v)
Active Member
Topic starter  

is hier ook een logisch schema van zodat ik deze modificatie kan uitvoeren πŸ˜€ πŸ˜€

BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator

BeantwoordenCiteren
(@herman-v)
Active Member
Topic starter  

eindelijk het euvel gevonden het schakelaartje achterop de box was stuk
een ander geplaatst en alles is weer perfect
allemaal nog bedankt voor de geboden hulp