Mijn versterker 22ah306 heeft de volgende problemen:
1. Als ik bijv. een cd afspeel, hoor ik tussen de nummer zacht radiogeluid. De tuner staat uit. Hoe kom ik hier af?
2. Volume van het rechter kanaal is een stuk zachter, hoe spoor ik het probleem op of is het slechts een kwestie van een instelpotje omhoog schroeven?
De VU meter rechts slaat ook minder uit.
Omdraaien van de pluggen links/rechts van de ingang (cd-speler) heeft geen effect, het rechter kanaal blijft minder volume geven.
Dank voor alle tips en hulp.
Zodra mijn MFB boxen gereviseerd zijn, heb ik deze versterker nodig voor aansturing.
Dat van die radio geluiden snap ik niet helemaal.
Als je je tuner loskoppelt is het dan nog?
En als je de versterker op mono zet zijn dan bijde kanalen even luid?
De radiogeluiden hebben niets met de tuner te maken, maar mogelijk met inteferentie. Dat wil ik graag oplossen.
Ook met losgekoppelde tuner heb ik de "radio achtergrondgeluiden".
In de stand MONO is het volume op beide kanalen gelijk, het hardere linker kanaal gaat dan naar dezelfde volume als het rechterkanaal.
Heb je op alle ingangen een volume verschil?
Als op mono beide kanalen goed zijn zijn je eindtrappen in orde.
Misschien een los contact in de toonregeling.
reageren die op beide kanalen gelijk als hij op stereo staat?
Die radio signalen zijn langegolf zenders dat duid toch op een losse ingang.
Is dat weg als hij op mono staat anders misschien dezelfde oorzaak als het volume verschil.
Met een signaalvolger de signalen volgen en vergelijken tussen links en rechts.
Als je geen signaalvolger hebt kun je een andere versterker of draagbare radio met line in als signaalvolger gebruiken.
Succes
Volumeregelaar en balanceregelaar behandeld met contactspray 60 en 390.
Alles werkt nu weer 100% goed.
veel brom en dergelijke komen door de phono ingang , die sluit ik samen met andere open ingangen af met een kortsluittulpje . dat voorkomt ook overspraak van andere bronnen via de ongebruikte ingang .
Mattie,
Misschien een domme vraag, maar hoe sluitje die dan kort?
De signaaldraad op de mantel (aarde)?
Dat kan inderdaad mooi in het plugje zelf.
jep gewoon de mantel aan de pen hangen in een los plugje , dat is beter .