Meldingen
Alles wissen

Philips AN915

3 Berichten
3 Gebruikers
0 Reactions
477 Bekeken
(@bas-benschop)
New Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Topic starter  

Hallo,
Ik heb een Philips AN915 auto radio welke ik nog dagelijks gebruik. Achter op deze radio zit een 6 polige DIN plug voor het aansluiten van andere componeneten uit het car components system. Op de website http://forum.mfbfreaks.nl heb ik een prachtige folder gevonden. Ik wil echter graag de aansluitgegevens weten. Volgens mij wordt er ook een aansluiting gebruikt om andere aparatuur aan of uit te schakelen. Heeft iemand hier gegevens over?

Bas Benschop

Citeren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden

Ik heb vroeger een equaliser en versterkertje gehad met sensor, die ging harder als je auto meer lawaai ging maken.
Daar zat zo'n din plug aan. Later heb ik dat aangesloten op een kenwood versterker (achter) en een verloop gemaakt. Dat heb ik toen zelf uitgemeten.

Wat je bij zo'n plug hebt is 2 massa's, een chassis en een signaalmassa, en dan de L en R en inderdaad een schakeldraad. Dat is wrs wel uit te meten.

Ik heb de DCC822 gehad die had zo'n din plug. Moet ik echt de archieven op zolder in duiken of ik nog iets uit die tijd heb, aantekeningen of een doc..

In een auto wordt ALTIJD met dubbele afscherming gewerkt als het signaal op lijnnivo is. Dat moet wel, want je hebt geen galvanisch gescheiden voeding zoals in gewone 230V apparaten, daar heeft elk apparaat een trafo. In een auto hangt alles via de accu nog een keer aan elkaar, en dan krijg je lussen die storing oppikken. Door een signaalmassa in het ene apparaat te koppelen aan de signaalmassa van het 2e apparaat (meestal de massa op de print) en die verbinding weer af te schermen met een kast-kast verbinding heb je er eigenlijk één apparaat van gemaakt. De buitenste mantel is in feite de "kast"

Doe je dit verkeerd om werkt het wel maar stoort als de pieten als je de motor laat lopen.

En een schakeldraad is simpel na te meten.

BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden

Hoi Bas,

Ik heb eens ooit een telefoonnummer van VDO-Siemens gehad, die hebben het hele autoradio-gebeuren destijds namelijk overgenomen van Philips. Tegenwoordig is het Mannesmann als ik me niet vergis... Maar goed, toen ik belde (ongeveer een jaar geleden) bleek dat ze nog bijna alle reserve onderdelen voor Philips autoradio's hadden, zelfs displays, knopjes en lampjes... Je kunt het zo gek niet bedenken. Mijn Philips autoradio was minimaal 10 jaar oud en ik moest een kabeltje hebben voor de print, zelfs dat hadden ze nog! Goede service daarzo. De "Service Manuals" hadden ze ook nog allemaal van die oude dingen. Mijn advies: bel het Siemens hoofdkantoor eens en wellicht dat ze je door kunnen verwijzen. Overigens Fujitsu-Siemens heeft net zo'n superservice is mijn ervaring. Deutsche Gründlichkeit hè! Of zijn het toch de Jappen? 🙄 LOL

Succes. 😉

BeantwoordenCiteren
Deel: