Meldingen
Alles wissen

philips cdd882 service manual gevraagd

38 Berichten
5 Gebruikers
0 Reactions
1,754 Bekeken
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden

@Ralphies wrote:

Ja de cdd882 is inderdaad overigens heel goed te tweaken, de spdif met uitgangstrafo schijnt vrij but te zijn.
Zodra ik hem heb laat ik hem voorzien van nieuwe tentlab en aparte voeding en bnc-aansluiting erop denk ik.

En dan in de toekomst de dac960 zelf eens laten modificeren zodat het de Benchmark dac gaat evenaren (zie soundevolution (site) als voorbeeld).

effe denken hoor...wat zou een spdif met uitgangstrafo zijn?..nieuwe tentlab? bnc aansluiting, waarom? heeft die DAC960 geen optische ingang dan? ik weet het niet hoor?

BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden

Hoi,

Persoonlijk denk ik dat de Bitstream-DAC7 één van de beteren is. Het gaat bij DA-omzetting om de nauwkeurigheid van het omvormen van het "blokkerige" digitale signaal naar een zo natuurgetrouwmogelijke zuivere analoge curve. Al die toegepaste "tweaks" zijn volgens mij nergens voor nodig. Ieder mens heeft een andere smaak en ook een uniek gehoor. Technisch moet apparatuur voldoen aan bepaalde specificaties maar wat al dat "tunen" betreft, dat is enkel en alleen interessant voor je eigen gehoor. De één heeft graag meer bas, de ander felle hoge tonen, enz... Of geluid mooi is, om een lang verhaal kort te maken, is een kwestie van je eigen smaak (lees: gehoor).

Groetjes. πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
(@labfreak)
Honorable Member

@Ralphies wrote:

Ja de cdd882 is inderdaad overigens heel goed te tweaken, de spdif met uitgangstrafo schijnt vrij but te zijn.
Zodra ik hem heb laat ik hem voorzien van nieuwe tentlab en aparte voeding en bnc-aansluiting erop denk ik.

En dan in de toekomst de dac960 zelf eens laten modificeren zodat het de Benchmark dac gaat evenaren (zie soundevolution (site) als voorbeeld).

http://home.hccnet.nl/r.r.meijer/cdd.html

bovenstaande link modificaties cdd882. Mar of je er iets aan hebt????

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden

Hehehe wel lachen dat die gast dingen modificeert en dan beweert dat het na een week anders is gaan klinken πŸ˜‰ Beetje wazig, aan de andere kant zal er wrs nog wel wat te verbeteren zijn, maar de combinatie van een echte techneut die zelf een hoop printen maakt en zo, en dat nogal "zachte" beschrijvingen verbaast me.
Het "inspelen" heb ik wel eens gehoord bij tweeters, maar dan is de reden dat er ferrofluid inzit en ze jaren in een kast gelegen hebben. Dat is een puur mechanisch verhaal, en daar kan ik nog wel in mee, maar elektronika componenten die "inspelen" - hmm - ❓

BeantwoordenCiteren
(@labfreak)
Honorable Member

@Zapper wrote:

Hehehe wel lachen dat die gast dingen modificeert en dan beweert dat het na een week anders is gaan klinken πŸ˜‰ Beetje wazig, aan de andere kant zal er wrs nog wel wat te verbeteren zijn, maar de combinatie van een echte techneut die zelf een hoop printen maakt en zo, en dat nogal "zachte" beschrijvingen verbaast me.
Het "inspelen" heb ik wel eens gehoord bij tweeters, maar dan is de reden dat er ferrofluid inzit en ze jaren in een kast gelegen hebben. Dat is een puur mechanisch verhaal, en daar kan ik nog wel in mee, maar elektronika componenten die "inspelen" - hmm - ❓

Ja dat inspelen begrijp ik ook niet. En wat zo'n klok betreft? Kijk als je digi uit gaat, wat is dan het andere geluid?? Ok beetje of geen jitter, is niet hoorbaar. Jitter = ruis, nou als ik ruis hoor in stille passages op digitaal uit. Mij nog niet opgevallen en ik heb geen speler jonger dan 20 jaar LOL

BeantwoordenCiteren
(@labfreak)
Honorable Member

http://user.planetaclix.pt/

BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Topic starter  

Ja die site ken ik ja, die had ik vorige week ook al gemaild toen ik hier nog niets vernam maar nog steeds geen reactie terug gehad.

Ik heb het zojuist nog maar een keer gestuurd voor de zekerheid.

BeantwoordenCiteren
(@labfreak)
Honorable Member

Nou toch eens een niet al te wetenschappelijk testje gedaan. Vraag: klinken alle spelers het zelfde. Aangesloten digitaal op de dac960, mijn oude cd450, een cd624 twee maal cd880 twee maal cd850 mkII CD960, cd600, cd650. De PC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!CDROM.

Klinkt digi out. Allemaal het zelfde. Ruimtelijk stereobeeld etc. Alles op coax, want die oekel van een meneer die mij een cd850 met optische kabel had meegeleverd heeft kennelijk een kabel voor zijn staafmixer gegeven, want die past niet in de spelers, dan wel slechts aan een kant.

BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Topic starter  

Vet!!!!!

Dus idd watmijn vermoeden al bevestigde, men neme een goede dac en sluite er een kringloop cd614 van E7.50 op aan en voila!!

Ik heb dit ook eens uitgeprobeerd, mijn cd850 en cd614 en idd same sound, same music!!

Maar rechtstreeks de cd850 en cd614 rechtsteeks op mijn v.versterker/einbak combo, oei oei dan is de cd614 schel, vervormend, siserig etc tov de cd850!

Als je ook kijkt, de cd850 heeft dezelfde plastic kast als de goedkoopste 600, alleen een bovenkap met zijkanten van staal attached en de cd600 enkel een stalen bovenplaat.
En de bodemis ook hetzelfde alleen de cd850 heeft de passende stalen geschroefde plaat ter verzwaring van dit kunstof kastje.

Als je handig ben met staal bewerken, kun je zo voor elke cd600 een zware bodemplaat maken.

BeantwoordenCiteren
(@labfreak)
Honorable Member

@Ralphies wrote:

Vet!!!!!

Dus idd watmijn vermoeden al bevestigde, men neme een goede dac en sluite er een kringloop cd614 van E7.50 op aan en voila!!

Ik heb dit ook eens uitgeprobeerd, mijn cd850 en cd614 en idd same sound, same music!!

Maar rechtstreeks de cd850 en cd614 rechtsteeks op mijn v.versterker/einbak combo, oei oei dan is de cd614 schel, vervormend, siserig etc tov de cd850!

Als je ook kijkt, de cd850 heeft dezelfde plastic kast als de goedkoopste 600, alleen een bovenkap met zijkanten van staal attached en de cd600 enkel een stalen bovenplaat.
En de bodemis ook hetzelfde alleen de cd850 heeft de passende stalen geschroefde plaat ter verzwaring van dit kunstof kastje.

Als je handig ben met staal bewerken, kun je zo voor elke cd600 een zware bodemplaat maken.

Wat voor mij zo ideaal is. Ik vind over het algemeen de cd960 het mooist klinken. Maar de crowns van de cd880 net iets mooier, maar de cd880 legt het voor mij af vanwege het gehele gehluidsbeeld van de tda cd960 op analoog uit - meer body dan de cd880 -. De dac960 (ook tda) klinkt als een soort super cd960. En laat ik nu een tweede dac960 binnen krijgen deze week met geen tda, maar met een tda crown. Als dat gaat klinken als een super volle cd960 met de finesse van de cd880 crown. Man dan is dat voor mij de top combi. Grappig is te vertellen. Iedereen vind dat ik altijd te veel hoog in mijn muziek heb. Mijn hele leven al. Toen vroeger mensen hun bas opdraaiden op hun goedkope setje draaide ik als kind de trebble op. Ik ben dus echt gek op dat jaren 80 cd geluid.

Ik ben dus blij, met mijn 20 jaar oude ( "troep ;-)". Ook moet ik zeggen dat het bistream geluid, warm etc, toch voor mij te bedrukkend is. Met een hoofdtelefoon drukt het op de borst. Dit is exact mijn gevoel dat ook ergens op een hifi forum door iemand zo is verwoord. Heb dat altijd al gehad. Ik weet niet hoe dat met de allernieuwste generaties is. Ook moet ik zeggen dat ik niet weet hoe bv een bitstream speler met deklasse van de cd960 klinkt of een speler op een externe bitstream dac klinkt. Maar ikke is blij!

BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Topic starter  

Auch weer een dac960 bij, ja wrijf het maar lekker in πŸ™„

Ja het zijn fine dingen hoor die dac960, bijna de sound van een nad c160 voorversterker zoals ik al ooit zei en dat is na al die jaren een compliment!

Zijn er diverse dac960 met en zonder crown dan trouwens??? Niet een type uitvoering dus?

BeantwoordenCiteren
(@labfreak)
Honorable Member

@Ralphies wrote:

Auch weer een dac960 bij, ja wrijf het maar lekker in πŸ™„

Ja het zijn fine dingen hoor die dac960, bijna de sound van een nad c160 voorversterker zoals ik al ooit zei en dat is na al die jaren een compliment!

Zijn er diverse dac960 met en zonder crown dan trouwens??? Niet een type uitvoering dus?

Nee joh, de amerikaan nu op een adaptortje en de Zwitser is onderweg. IK wou er perse twee, want ga het niet trekken in de toekomst dat die van mij kapot is onreparabel en dat ik dan een rug moet neertellen. Want ik weet niet wat het is met die spullen, maar iedereen is gek geworden. Staat er een bij ruad amsterdam, lelijk, krassen geen pootjes. Zal het ongetwijfeld perfect doen, maar voor 335 euro????????. Ik denk dat de Marnantz 94 serie hype momenteel in de retro Hifi wereld, het momenteel aardig voor ons qua prijzn aan het verpesten is.

BeantwoordenCiteren
(@labfreak)
Honorable Member

Nou, ik ben er verschillende tegengekomen. Die zwitser vroeg ik dus is dat origineel of een mod. Hij zei: "nou niet dat ik weet want hij is ooit door mij nieuw aangeschaft." Ik heb op meerdere forums mensen gehoord die discussies hadden over, waarom heb jij een crown en ik niet in mijn dac. Ook bij CD(A)94 - +A is de Marantz DAC- series zie je die discussie. Heersende theory is momenteel. Er is aan het eind van de dac960 loopbaan, en de in die periode en later nog wel geleverde cda94 (is de marantz versie) waarschijnlijk al dan niet random tda's en crwon tda's gebruikt door FlipsRanz. Ik weet wel dat er ook van de DAC960 een Marantz badged versie is geweest. De DAC960 J - je weet wel met 94 serie rozenhout aan de zijkanten - wellicht was die met crown en heeft dat op de productie lijn voor per abuis Flipssen met crown geleid en omgekeerd, J's ZONDER crown. Maar vreemd blijft het!

BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Topic starter  

He, dan zal ik ooit ook eens voorzichtig kijken door de koelgaten met een zaklanp anders eens openschroeven, ben benieuwd, dus dan zie je echt een kroonlogootje op de chip zitten dus?

Ja zoveel mystiek rondom een philips-product haha, moesten ze eens weten!

BeantwoordenCiteren
(@labfreak)
Honorable Member

@Ralphies wrote:

He, dan zal ik ooit ook eens voorzichtig kijken door de koelgaten met een zaklanp anders eens openschroeven, ben benieuwd, dus dan zie je echt een kroonlogootje op de chip zitten dus?

Ja zoveel mystiek rondom een philips-product haha, moesten ze eens weten!

jep luister het is NIET het walhalla. ook wel erg gehyped want het zijn geselecteerde tda's meer niet. maar het kan merkbaar zijn. En bij mijn cd880 v cd960 is dat absoluut het geval. DE dac960 klinkt dus als een super cd960. En als ik goed luister mis ik dat iets van dat meeer gebalanceerd hoog in het geluid van de cd880. Maar per saldo niet. Immers. Alles afgewogen had ik analoog uit toch een voorkeur voor mijn cd960. Maar ik ben gewoon een soort klinische geluid liefhebber, waar ik de geluidskleur liever via een amp vorm geef. Maar ja wie ben ik. Maar goed dan, onder de TDA freaks hebben de meeste een voorkeur voor crown. Althans dat is de mode binnen die groep. Of nog exacter verwoord. Zou die tweede dac geen crown hebben, zou mij niets uitgemaakt hebben. Ik heb super cd960 geluid en dat vind ik heel mooi en rustig. Wel knispert tda in het hoog, sissen etc, wat echt bij jaren 80 cd gekluid hoort. Dit is dus minder minder bij een crown. Dat is hoe ik het beleef. En dat is de algemene reden voor de voorkeur van velen voor de crown. Maar doordat de cd960 en de dac zo'n goede voorversterker hebben. Sist een tda in een cd960 veel minder dan een goedkopere tda speler zoals mijn cd450 (kosste overigens ook ongeveer 8 meijer, het was kleine broertje cd650), en nog minder dan via de dac. Het analoge vesrrsterker gedeelte is dus erg belangrijk. Crown of geen Crown. Hebiehierwataan?

BeantwoordenCiteren
Pagina 2 / 3
Deel: