Meldingen
Alles wissen

philips cdd882 service manual gevraagd

38 Berichten
5 Gebruikers
0 Reactions
1,755 Bekeken
(@labfreak)
Honorable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden

Maar rechtstreeks de cd850 en cd614 rechtsteeks op mijn v.versterker/einbak combo, oei oei dan is de cd614 schel, vervormend, siserig etc tov de cd850!quote

Mijn advies zou zijn geweest, als jij niet zo'n liefhebber van bistream was geweest maar liever 16 bi, maar je vond 16 bit in vergelijking met bitstream toch ook weer te knisperig (wat je hierboven aangeeft). Dan zou je een 16 bits crown hebben moeten nemen, want dat zit tussen 16 bit en bistream in. ZOIETS!

BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden

@Takes wrote:

@Ralphies wrote:

Auch weer een dac960 bij, ja wrijf het maar lekker in πŸ™„

Ja het zijn fine dingen hoor die dac960, bijna de sound van een nad c160 voorversterker zoals ik al ooit zei en dat is na al die jaren een compliment!

Zijn er diverse dac960 met en zonder crown dan trouwens??? Niet een type uitvoering dus?

Nee joh, de amerikaan nu op een adaptortje en de Zwitser is onderweg. IK wou er perse twee, want ga het niet trekken in de toekomst dat die van mij kapot is onreparabel en dat ik dan een rug moet neertellen. Want ik weet niet wat het is met die spullen, maar iedereen is gek geworden. Staat er een bij ruad amsterdam, lelijk, krassen geen pootjes. Zal het ongetwijfeld perfect doen, maar voor 335 euro????????. Ik denk dat de Marnantz 94 serie hype momenteel in de retro Hifi wereld, het momenteel aardig voor ons qua prijzn aan het verpesten is.

ik zie op Ebay ook wel MFB's voorbij komen van Ruad voor belachelijk hoge prijzen, ik denk niet dat het maatgevend is want ze zullen er ongetwijfelt lang blijven staan.
zo was er ook een malloot die een set 567's voor iets van 450 euro op speurders dacht ik had staan.
Heeft jaren geduurd en misschien staan ze er nog wel.
Laat je niet gek maken zou ik zeggen

BeantwoordenCiteren
(@labfreak)
Honorable Member

@Remi wrote:

@Takes wrote:

@Ralphies wrote:

Auch weer een dac960 bij, ja wrijf het maar lekker in πŸ™„

Ja het zijn fine dingen hoor die dac960, bijna de sound van een nad c160 voorversterker zoals ik al ooit zei en dat is na al die jaren een compliment!

Zijn er diverse dac960 met en zonder crown dan trouwens??? Niet een type uitvoering dus?

Nee joh, de amerikaan nu op een adaptortje en de Zwitser is onderweg. IK wou er perse twee, want ga het niet trekken in de toekomst dat die van mij kapot is onreparabel en dat ik dan een rug moet neertellen. Want ik weet niet wat het is met die spullen, maar iedereen is gek geworden. Staat er een bij ruad amsterdam, lelijk, krassen geen pootjes. Zal het ongetwijfeld perfect doen, maar voor 335 euro????????. Ik denk dat de Marnantz 94 serie hype momenteel in de retro Hifi wereld, het momenteel aardig voor ons qua prijzn aan het verpesten is.

ik zie op Ebay ook wel MFB's voorbij komen van Ruad voor belachelijk hoge prijzen, ik denk niet dat het maatgevend is want ze zullen er ongetwijfelt lang blijven staan.
zo was er ook een malloot die een set 567's voor iets van 450 euro op speurders dacht ik had staan.
Heeft jaren geduurd en misschien staan ze er nog wel.
Laat je niet gek maken zou ik zeggen

Nee doe ik ook niet
amerikaan was een krijgertje tegen vrachtkosten
de zwitser 400 fr
maar wel mint
alle lamjes werken etc
originele doos
kabeld
manual
kijk dan wil ik nog wel even gek doen
maar een goede dac960 vind ik mag toch max 200 euro kosten. Dus met een uiterlijk als of hij zo uit de fabriek komt
Had je er niet een via geerdie, of is dat wat ik verkeerd begrijp uit het forum. LOL JA IK LEES ALLES! Zo ja, dat ding ziet er ook prachtig uit.

BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden

ken geen Geerdie en ik heb ook (nog) 😯 πŸ˜› geen DAC960, dus ik ben 't niet

BeantwoordenCiteren
(@labfreak)
Honorable Member

@Remi wrote:

ken geen Geerdie en ik heb ook (nog) 😯 πŸ˜› geen DAC960, dus ik ben 't niet

Ships bedoelde ralph

BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member

Hoi,

Ik heb hetzelfde "effect" met mijn DSS-en: de allergoedkoopste CDROM met S/PDIF uitgang erop hangen en er gaat een audiofiele wereld voor je open... Beetje vreemd vind ik wel dat het geluid "minder" wordt als de DSC950 ertussen hangt... Waar zou dat aan liggen? Misschien ergens een audio/data-filter probleempje? Dat is trouwens altijd al zo geweest (vanaf het begin). Als ik de CD850MkII rechtstreeks op de speakers aansluit, is het geluid voller en genuanceerder. Het kan ook een illusie of gevoel mijnerzijds zijn, ik weet het niet. Overigens de DSS-en hebben 2 aparte DAC's. Het signaal wordt eerst compleet digitaal bewerkt, midden/laag en hoog worden digitaal gescheiden en dan pas gaat het signaal naar de DAC's en tenslotte naar de voor- en eindtrappen. Voor het midden/laag en hoog frequentiegebied worden ook 2 aparte versterkers gebruikt: voor de twee woofers ene van 75/320 Watt en voor de Isophase tweeters een 20/40 Watt.

P.S.: of wisten jullie dat al? πŸ™„

Groetjes. πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
(@labfreak)
Honorable Member

@m0vieman wrote:

Hoi,

Ik heb hetzelfde "effect" met mijn DSS-en: de allergoedkoopste CDROM met S/PDIF uitgang erop hangen en er gaat een audiofiele wereld voor je open... Beetje vreemd vind ik wel dat het geluid "minder" wordt als de DSC950 ertussen hangt... Waar zou dat aan liggen? Misschien ergens een audio/data-filter probleempje? Dat is trouwens altijd al zo geweest (vanaf het begin). Als ik de CD850MkII rechtstreeks op de speakers aansluit, is het geluid voller en genuanceerder. Het kan ook een illusie of gevoel mijnerzijds zijn, ik weet het niet. Overigens de DSS-en hebben 2 aparte DAC's. Het signaal wordt eerst compleet digitaal bewerkt, midden/laag en hoog worden digitaal gescheiden en dan pas gaat het signaal naar de DAC's en tenslotte naar de voor- en eindtrappen. Voor het midden/laag en hoog frequentiegebied worden ook 2 aparte versterkers gebruikt: voor de twee woofers ene van 75/320 Watt en voor de Isophase tweeters een 20/40 Watt.

P.S.: of wisten jullie dat al? πŸ™„

Groetjes. πŸ˜‰

Nope: its new to me!

BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Topic starter  

Kijk! Is altijd leuk om te horen, hoe iemand iets ervoort, is wel leerzaam.

Ja heb net uit de winkel van het wekend een cd150 gescoord, leuk 1985-tig 14bits maar maar wel een dijk van een sound!!! Was nog altijd dezelfde prijs als een cd850mk2 maar dan tig jaar eerder.

Mooi warm geluid, je zou bijna zeggen dat er een buisje in zit!!!
Stereobeeld is echter vrij afwezig tov mijn cd542 maar goed ondanks dit meer mon-lijkende geheel wel warmere sound dan de cd542 met totale afwezigheid van scherp geluid, hij is terecht uit '85 maar 5 euro nu (geen marktplaatsfiguren die er 50 euro voor vragen) leuke aanwinst als voor schuurtje ofzo te gebruiken.

BeantwoordenCiteren
Pagina 3 / 3
Deel: