Ik heb een DCC900 recoder van iemand overgenomen. Apparaat heeft 6 jaar stilgestaan. Het digitale geluid hapert. Is dat een kwestie van de kop(pen) reinigen met alcohol?
Of is het wat anders?
Alvast dank voor jullie tips.
goeie kans dat dat helpt.
kan ook nog aan de gebruikte cassette liggen, al andere geprobeerd?
Hoi,
Koppen reinigen kan geen kwaad. Je kunt gewone (brand)spiritus van de supermarkt hiervoor gebruiken. Het is niet nodig om dure alcohol te kopen!
Wat Remi zegt klopt inderdaad, ik heb ook van die bandjes die haperen. Het is immers mechanisch en ja het slijt!
Misschien zit er wel een breuk in de soldeerverbindingen van de coax digital out connector... Eventjes nasolderen en klaar is Kees. Is een bekend euvel van de 900 serie apparatuur. Die connectors zitten meestal maar met één schroefje vast en dat vraagt op den duur om problemen... Heb je de stekkers op de print al eens gecontroleerd? Er kan hier en daar iets losgetrild zijn...
Edit: wat ook wel eens wil helpen is de bandjes een paar keer helemaal doorspoelen tot aan het eind en weer naar het begin... Beetje "losmaken" die handel dus.
Groetjes. π
Ik gebruik niet de digitale uitgang, maar de analoge via de tulpstekkers naar de FA930.
Dat schoonmaken ga ik na mijn vakantie doen, eerst ff een weekje naar de bergen.