Heb een tijdje terug een nieuwe pick up 22 af977 op de kop getikt,heeft dus al die jaren nieuw in de doos ergens in een kelder gestaan.
Heb deze 2 weken geleden uitgepakt,en op mijn 900 serie aangesloten,
prachtig mooi geluid, daar alles nieuw.
De 977 heeft één klein probleempje:
na goed een half uur platen gedraaid te hebben stopt ie er mee.
Maak ik em stroomloos en wacht pakweg 1-2 uur kan ik em weer voor een half uur gebruiken enz.enz. enz.
Op het moment dat ie stopt ,kan ik em alleen nog maar in zijn reject stand zetten hij gaat bij nieuw proberen tot aan het begin van de plaat met het goede toerental,zet de naald op de plaat en.... hij gaat uit.
Iemand een idee?
het lijkt erop dat het laatste stukje na het afspelen actief blijft of wakker wordt waardoor hij uitschakeld.
ik weet zo even niet uit m'n hoofd of dit mechanisch of electronisch geregeld is, ik denk het laatste. wellicht een transistor of een elko niet lekker meer vermoed ik.
@Remi wrote:
het lijkt erop dat het laatste stukje na het afspelen actief blijft of wakker wordt waardoor hij uitschakeld.
ik weet zo even niet uit m'n hoofd of dit mechanisch of electronisch geregeld is, ik denk het laatste. wellicht een transistor of een elko niet lekker meer vermoed ik.
Hartelijk bedankt voor je antwoord, misschien iemand anders een idee en wie kan zoiets repareren?
Hallo,
Ik heb hier geen schema van maar bij de F7610 had ik hetzelfde probleem. Er zitten twee leds met LDR's in (2 lichtsluisjes). Degene die het dichts bij het scharnierpunt van de arm zit zorgt ervoor dat hij doorgaat met draaien, als de naald op de plaat zakt. De oplossing is de led te vervangen, deze is minder licht gaan geven of de LDR is minder gevoelig geworden in de loop der jaren en dan werkt het lichtsluisje niet meer met als gevolg dus dat als de arm op de plaat zakt, de draaitafel stopt met draaien. Ik hoop dat de 977 net zo werkt als de 7612, anders weet ik het niet.
in de doc (ben weer thuis π ) staat inderdaad een led en LDR maar ook een "automatic stop" circuit met een beveiliging door een RC tijd die omgeveer 10x korter is dan de normale afslag regeling zo is geschreven.
hij zal dus niet afslaan op snelle variaties.
als nu een elko hier een te grote waarde heeft gekregen door veroudering is de RC tijd wel lang en schakelt hij wellicht wel te vroeg uit?
anders neem het ding in mei ook mee dan wil ik thuis wel voor je kijken wat ik eraan kan doen
Omdat de speler een tijd stil heeft gestaan loopt hij misschien zwaar ?
Als de motor de snelheid toch bijregelt ( zou je uit doc moeten kunnen opmaken ) wordt de handel misschien te warm en treedt een beveiliging in.
Probeer eens aan bewegende delen te voelen of ze stroef lopen, en waar nodig te smeren. Naaimachineolie kan goed werken, een ander zaaddodend glijmiddel ook π
@herman wrote:
Omdat de speler een tijd stil heeft gestaan loopt hij misschien zwaar ?
Als de motor de snelheid toch bijregelt ( zou je uit doc moeten kunnen opmaken ) wordt de handel misschien te warm en treedt een beveiliging in.
Probeer eens aan bewegende delen te voelen of ze stroef lopen, en waar nodig te smeren. Naaimachineolie kan goed werken, een ander zaaddodend glijmiddel ook π
Herman,
Hij regelt de snelheid zelf wat ie ook op het display laat zien,
het snaartje had na al die jaren in één stand staan een "bobbeltje " als ie liep, heb ik een nieuwe erop gezet, loopt als een trein, heeft ook een pitch control om de snelheid handmatig inte stellen,
hij wordt aan de onderkant handwarm, maar als ik kijk hoelang die uitloopt voor ie helemaal stilstaat geloof ik niet dat ie stroef loopt maar,
zou ik het niet zo snel kunnen vinden, eventueel meebrengen naar de meeting? ik wil er niks aan kapot maken zoΒ΄n mooie pick up.
Enne...ik wist niet dat je dat zaaddodende glijmiddel los kon kopen π―
@Remi wrote:
in de doc (ben weer thuis π ) staat inderdaad een led en LDR maar ook een "automatic stop" circuit met een beveiliging door een RC tijd die omgeveer 10x korter is dan de normale afslag regeling zo is geschreven.
hij zal dus niet afslaan op snelle variaties.als nu een elko hier een te grote waarde heeft gekregen door veroudering is de RC tijd wel lang en schakelt hij wellicht wel te vroeg uit?
anders neem het ding in mei ook mee dan wil ik thuis wel voor je kijken wat ik eraan kan doen
Ik breng em in elk geval mee, misschien iets heel eenvoudigs??? mee aan de hand?