dan heb je vast een laagohmige koptelefoon?
ik zie een weerstand van 120ohm in serie komen met de koptelefoonspeaker.
ik denk niet dat je je druk hoeft te maken om deze weerstanden.
R3270 en R3271
De microprocessor zorgt voor de besturing (bediening) van het apparaat en ook voor het display. Het leuke van het vervangen van de elko's is dan ook dat een "dood" apparaat meestal weer volledig tot leven komt omdat de microprocessor weer tot leven komt. Mocht dan alsnog de zenderzoeker niet werken, dan eerst het poortje schoonmaker waar het wiel met sleufjes doorheen draait en als het dan nog niet werkt, de stand van de twee potmeters op het printje noteren en dan eerst een potmeter gaan verdraaien, helpt dat niet dan deze terug in zijn originele stand en vervolgens aan de tweede potmeter gaan draaien. Als je het niet zit zitten moet je er niet aan beginnen maar ik vond het altijd een leuke reparatie, vrij simpel en veel resultaat=plezier.
hallo
die weerstand waar je het over hebt ,is waarschijnlijk voor
het lampje van de signaalsterktemeter ,als je deze vervangt .
word de weerstand niet meer zo heet ,ook al brandt hij nog . en inderdaad zijn de elco's
van de 5 volt voeding verdacht .
ik heb ooit met de 798 gehad dat hij oversprong van kanaal
zomaar en dat bleek te komen door het oogje van de rc4 afstandsbediening ,als ik zwaaide voor het oogje sprong hij naar een andere preset ,ook als hij aangezet werdt ging het volume heel hard .
opgelost door 2 draden op het losse printje bovenin links los te nemen .
want ik had er toch geen ab bij . er zit zo'n sab ic in dat rot was .
groet mattie
De weerstand die je noemt is inderdaad voor het lampje.
Het juiste lampje is 100 mA, zet je er een zwaarder lampje in, wordt de weerstand te warm. ( soms gaan oude lampjes bijna sluiting maken, dan wordt de boel ook te warm )
Als je een 50 mA lampje wilt monteren heb je een extra serie weerstand nodig van 390 ohm (1 a 2 watt)