Onlangs heb ik een versterker aangeschaft, een 22AH306/00.
Nou heeft dit ding een erg irritant probleempje. Het lampje boven het knopje "Monitor Tape 1" staat te knipperen.
Als ik het knopje indruk dan brand ie wel constant, en als ik het knopje van tape 2 indruk dan houd ie op met knipperen.
Groeten, Oene.
Kwestie van lampje vastzetten vermoed ik. (solderen)
Als je het apparaat vast opent tot op de print kun je hem snel (laten) fixen.
Evt tijdens de meeting
Bedankt voor je snelle reactie, helaas kan ik niet naar de meeting komen, leek me anders wel eens een keer leuk om te doen, beetje kijken wat de anderen allemaal hebben staan. maar ff over de versterker.
ik heb 'm al open, want er zijn nog wat probleempjes met de versterker.
Het lampje zit in elk geval goed vast, dus ik denk dat het probleem wat vuil is, het ouwe beestje heeft ook al een tijdje stil gestaan. En ik merk wel dat het lampje steeds minder vel gaat branden, dus zal straks vanzelf wel ophouden, Ik heb net de potmetertjes van de volume en balansknop behandeld met contactspray, maar ik ben bang dat dat een kwestie van nieuwe potmetertjes word.
Als ik bij een lager volume de volume knop linksom draai, dan houd de rechter speaker er mee op, als ik dan de balans helemaal naar rechts draai begint de speaker een keer te kraken en doet ie het weer. raar verhaal als je het mij vraagt, maar ik den niet dat ik hiervoor de moeite neem om nieuwe potjes er in te zetten. de printplaten die de sporen aan de bovenkant van het apparaat hadden heb ik nog even na gekeken, en die lijken nog niet zo slecht, op kleine sporen van corrosie na dan, ook even een kwestie van goed schoonmaken en mischien hier en daar een beetje bijhelpen.
Maar het is leuk geweest voor vanavond. Nog even een hapje en een drankje en dan is er morgen weer een dag.
@odouma wrote:
Ik heb net de potmetertjes van de volume en balansknop behandeld met contactspray, maar ik ben bang dat dat een kwestie van nieuwe potmetertjes word.
Als ik bij een lager volume de volume knop linksom draai, dan houd de rechter speaker er mee op, als ik dan de balans helemaal naar rechts draai begint de speaker een keer te kraken en doet ie het weer. raar verhaal als je het mij vraagt, maar ik den niet dat ik hiervoor de moeite neem om nieuwe potjes er in te zetten.
Hoi,
Is het mogelijk de potmeter uit elkaar te halen? Dat zou ik eens proberen,
als er vuil inzit krijg je dat niet met alleen contactspray weg...
Als de potmeter is ingesleten kun je misschien de glijders, de pinnetjes
die het weerstandsmateriaal aanraken, verplaatsen naar links of naar rechts.
Dan zou het volgens mij weer helemaal moeten werken...
Groetjes
Joris