hoi, is het dan nu voorbij met de tandwieltjes?
zie hier: Ebay duitsland
http://cgi.ebay.de/Ersatz-Zahnrad-fuer-Philips-CD-Player-mit-CDM9_W0QQitemZ230193059367QQihZ013QQcategoryZ3293QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
de prijs ligt bij: 34,50 voor cd 950
Hij heeft er nog 4 (om te verkopen!)
voor marantz 19,90 zelfde aanbieder
Herman waar blijven ze? π
of komt er nog iets ?
Mijn hoofdvraag aan Herman:
Ik ken heel veel mensen, mag zoΒ΄n tandwieltje nagemaakt worden?
β
Owww ik had in een andere post al naar ebay verwezen, maar die tandwieltjes waren eerst veel goedkoper.
Ook weer zo'n goudzoeker. Alleen lever hij de CDM-4 wieltjes voor 20 euro, op zich is dat nog te doen. Maar daarvoor koop je en oude philips speler uit de 600 serie, en dan heb je dat wieltje ook. (plus nog een cdm4 loopwerk)
Die andere zijn toch nog leverbaar? Of is dat niet meer zo en heeft ie daarom de prijs omhoog gegooid?
Sja. Je kunt het altijd proberen. Dat is toch met alles wat oud en gewild is, er lopen altijd wel mensen rond die blind de beurs trekken.
Je zou inderdaad een chinees moeten vinden die voor een paar centen een container vol namaakt, en die dan lekker voor 2 euro aanbieden oid..
ben het gaan vragen bij de chinees maar hij had geen tandwiel alleen wel "volk vool mij" π π π
Hallo Jan,
Ik heb nog van die tandwielen voor de CDM9 en CDM4 loopwerken beschikbaar.
Ze kosten 20 EURO per stuk.
Wim Vervoorn
@wvervoorn wrote:
Hallo Jan,
Ik heb nog van die tandwielen voor de CDM9 en CDM4 loopwerken beschikbaar.
Ze kosten 20 EURO per stuk.
Wim Vervoorn
Hallo Wim, bedankt voor de mededeling als ik er tzt een nodig heb hoor je van me. π
Hoeveel per stuk, β¬ 20,- ? π―
Ik wil niet grof worden maar voor β¬ 1,- koop ik bij Conrad een hobbytandwiel (modelbouw) en dat plak ik dan gewoon op de oude as met secondenlijm, werkt prima!
Groetjes. π
heh movie heb jij nog nooit die oranje marantz wieltjes gezien als ze gaar zijn. Daar blijft echt niks van over.
Wel merkwaardig dat die tandwielen nog nieuw gemaakt worden, ik heb begrepen dat ze als service onderdeel niet meer leverbaar zijn.
Lijkt me niet te draaien, zoiets moet je spuitgieten.
Hoi,
Ja de Marantz wieltjes ken ik ook. Je kunt de as en het wiel in principe draaien maar de tanden zelf dat zal lastig worden, sterker nog, dat is onmogelijk met een draaibank. En ja spuitgieten is de enige optie. Ik ken een bedrijf hier in de buurt dat aluminium kan gieten maar dan zal ik wel 1000 stuks moeten bestellen anders doen ze zich nog niet eens de moeite om een gietvorm aan te maken.
Groetjes. π
Ach, je kunt ook gewoon een oude speler kopen, soms heb je die voor 5 euro en alles wat met cdm4 werkt zit zo'n wiel in.
@Zapper wrote:
heh movie heb jij nog nooit die oranje marantz wieltjes gezien als ze gaar zijn. Daar blijft echt niks van over.
Wel merkwaardig dat die tandwielen nog nieuw gemaakt worden, ik heb begrepen dat ze als service onderdeel niet meer leverbaar zijn.
Lijkt me niet te draaien, zoiets moet je spuitgieten.
Dat klopt! die oranje tandwieltjes zijn volledig gaar. Ik heb er ook een tandwieltje op gelijmd maar de rest viel ook uitelkaar, kon ik allemaal nog wel oplossen met secondenlijm gelukkig.
hehe ja maar als dat kunststof broosis kun je lijmen wat je wil lijkt me. Ik heb ooit iemand gesproken die had een hele originele: een handvat op de lade gemaakt π
Had nog wel een plaatje van dit tandwiel liggen:
Zou iemand die wieltjes niet van aluminium of staal kunnen kopen of namaken? Dat zou een mooi artikel zijn voor de webwinkel π
dan zou hij wel erg duur worden vrees ik π
Tja, in geval van zelf maken wel, uiteraard.
Maar toch, Γ©rgens op deze hele wereld zal toch vast een fabriek zijn die die dingen nog maakt? Het bestaat toch niet dat een fabrikant voor een lullige cd-lade een compleet nieuw tandwiel ontwerpt?