Meldingen
Alles wissen

Verschil tussen Philips CD930-CD931

4 Berichten
4 Gebruikers
0 Reactions
1,258 Bekeken
(@frqncis)
New Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Topic starter  

Hoi,

Wat is het verschil eigenlijk tussen de eerste en de tweede generatie van deze CD-spelers?

Idem voor de CD910-CD911 en de CD950-951.

Welke generatie was de beste?

Thx

Citeren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden

Ik wwet dat de 9x1's uit Azie kwamen en de 9x0 series nog in Europa gebouwd werden.
De 951 heeft dacht ik een iets verbeterd schema, kleine wijziging en...mist de stalen onderplaat tegen resonantie die de cd950 nog wel heeft.
Ik dacht dat globaal de verschillen waren, kostenbesparend naar het buitenland en dan eindigt de serie op 9x1.

BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden

Hoi,

Inderdaad, de 9x1 apparaten zijn bezuinigingsbakken "made in verweggistan" (Singapore en zo...). De 9x0 types waren nog echte Philipsen, oftewel West-Europese degelijkheid, ze werden o.a. in BelgiΓ« en Oostenrijk geproduceerd. Elektrotechnisch zijn de 9x1 gevalletjes een verbetering t.o.v. de oudere 9x0 modellen. Zoals reeds gezegd door mijn voorganger, hier en daar wat verfijningen, autoselect (dus geen intern/ extern schakelaar meer) voor de ESI/ infraroodoog-combinatie, hier en daar is wat meer geplakt en zijn schroeven weggelaten, enz... Maar om nou te zeggen dat de 9x1 apparaten slechter zijn dat zou mij te ver voeren... Apparatuur moet je altijd met liefde behandelen anders gaat ze nu eenmaal kapot, het maakt niet uit of er een plastic pootje op de on/ off schakelaar zit of een metalen arm (voor de overbrenging), ga je er nonchalant mee om, gaat het niet lang mee. Zo simpel is dat.

Groetjes. πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden

ik moet zeggen dat de CD951 die ik dan toevallig heb wel erg fijn klinkt.
maar als ik hem optil dan mis ik toch echt het degelijkheidsgevoel dat je met een CD960 of CDD882 weer wel hebt. het scheelt nogal wat kilo's

BeantwoordenCiteren
Deel: