Hallo allen,
Een vriend van mij heeft mij enthousiast gemaakt met het geluid uit deze boxen, hij heeft een 541 en 544 serie staan.
Zelf wil ik kijken of voor mijn vrij grote home cinema ruimte de 545 serie passend is.
Waar kan ik deze beluisteren / kopen. En wat kosten deze gemiddeld ?
Benieuwd naar jullie reactie.
Vr. Gr. Ad
Hoi Ad,
Welkom op het forum. Tja de 545, ik denk van de mfb serie misschien wel de meest gewilde speaker, 12" woofers 100 watt wat wil je nog meer .... De prijs ? ik heb sets gezien vanaf 200 tot wel 1000 eur alleen het aanbod blijft een beetje achter. De ruimte? Als je ze in de lengte van de kamer plaatst en die is zon meter of 10 dan zit het wel goed, korter zou ik zeggen begin eens met een 567. Ondergewaardeerd is de 532, die klinkt samen met de 9638 het mooist. Let wel dit is erg persoonlijk....
Bedankt voor je welkom. Juist dat is zo moeilijk beoordelen, wat men persoonlijk het mooiste vind. Ik weet het dus niet meer. Mijn ruimte is inderdaad bijna 10 meter lang en tot 5 meter breed, achterin hangt het doek (beamer) en aan de andere kant, dus ongeveer 7 meter afstand van de boxen zitten wij. Tis jammer dat ik komende zaterdag niet kan, ik denk op een volgende meeting wel te komen. Ik wil deze boxen dus als set gaan gebruiken voor homecinema, 5.1. Voorin zwaardere en achter iets lichtere boxen. MFB is toch wel geschikt voor hometheater ?
Ergens mogelijk de door jou genoemde boxen te beluisteren ?
Vr.gr. Ad
mfb is prima te gebruiken als hometheater systeem. zorg alleen voor een goede scheiding tussen het geluid van de buren en dat van jou, ik denk niet dat ze het zo op prijs stellen dat jij met een stel 545's gaat staan blazen.
Mooie is dat mijn werkplaats (5 x 10 meter) op enige afstand van de buren ligt, wel aangebouwd tegen de "vrije" zijkant van de woning.
Nietemin gaat er via de buitenmuren wel eens wat geluid naar buiten.
Gr. Ad
@ad wrote:
Ergens mogelijk de door jou genoemde boxen te beluisteren ?
Vr.gr. Ad
Wat dacht je van aanstaande zaterdag in Klaaswaal? Daar kun je in elk geval mfb boxen horen spelen π
Zeker een goed idee, zit echter vanaf donderdag t/m het weekend in belgie en kan dus niet.
In principe een volgende keer.
Gr. Ad
Hoi Ad,
Waar woon je? Ik woon zelf in Maastricht en heb 4 stuks 545 in mijn bezit (niet voor verkoop helaas). Je bent welkom om ze eens te komen beluisteren!
Grt
Tja, nou zit jij toch wel weer ver weg.
Nietemin zou ik zo iets best eens kunnen doen, mocht ik het doen laat ik via mail weten wanneer en of dat jou natuurlijk uitkomt.
Alvast bedankt, Ad.