Hallo allemaal,,
Sinds ik op mijn vijfde verjaardag in 1970 een platenspeler kreeg, ben ik nogal mal van die dingen.
Heb in mijn leven dan ook veel van die vinylschijven gekocht.
Nou verzamel ik dezer dagen Philips en dus is er een sterke nadruk op platenspelers....... Enige tijd terug zag ik een foto van de 312....de nieuwere versie van de 212. In plaats van groene lampjes, zaten er rode ledjes in de tiptoetsen.
Drie weken terug zag ik een Aristona-variant van de 312 bij een collega-verzamlelaar....die had GEEN rode ledjes, maar groene lampjes onder de tiptoetsen (is een 6V fietsenlampje onder een groen plestikje).
Afijn....ik had mazzel; een week later kocht ik een 312 van de eerste eigenaar. Deze is van 1978....maar NIKS rode ledjes.....gewoon tiptoetsen a la 212.
Helaas heb ik die foto niet bewaard van die rode ledjes........
Kan iemand me het verlossend antwoord geven ??? Is een 312 OOIT geleverd met rode ledjes.........of was het een produkt van huislvijt, wat ik ooit zag op ebay of marktplaats ?????
In de folders op mfbfreaks kom ik het ook niet tegen !
Groeten,
Tom.
[%sig%]
ehhh,
heb ik staan met !rode leds. geen huisvlijt overigens
is echt een originele 312. met gp402 element een keer meegenomen
groetejes
leendert
[%sig%]
Yep...heb er ook 1 staan....
Een originele 312 met rooie LED's...
De Aristona (HiFi Sound Project) is bekend onder nummer 1312...
Maar ik geef toch de voorkeur aan die mooie groene tiptoetsjes hoor!
Gr.
Gijs.
Da's mooi te weten.......en zo schnell ook π
Heb ik weer wat om naar uit te kijken.....
Groeten,
Tom.
[%sig%]
Ik heb 'm ook, een 312 met originele rode LEDS onder de tiptoetsen, de laatste modellen zijn van LED's voorzien, heb er trouwens ook nog een met de beroemde groene lampjes onder de tiptoetsen, maar die heeft rare kuren, na een tijd spelen slaat de motor op hol en dan heeft ie zin om 78 toeren te gaan draaien, ik denk dat de tachoregeling vreemd doet...ken meer mensen met een 312 die dit probleem hebben.....heeft iemand misschien een reparatie hint??
Maar de 312 blijft voor mij DE draaitafel van Philips, mooi om te zien en prachtig geluid, dankzij het Philips 400 element met een 401 naald π
Groeten,
Tim
[%sig%]
Bericht bewerkt (11-09-2004 00:36)
Doe mij de 412 naald maar π
Die elementen zijn prima, zolang je er geen maxis op draait. Dan moet je toch echt aan iets anders denken. Ik gebruik de Pickering 625DJ al jaren, en die kan zeer grote signalen aan. De philips elementen hebben hier moeite mee.
Iemand fooowtoow van die 312 met rode LED's?
[%sig%]
Thomas,
Ik stuur je een foto van de 312 met rode LED's
Groeten,
Tim
Cool π
[%sig%]
Thomas,
De foto's van de 312 zijn onderweg....
Tim
Nou Thomas,
Volgens mij is je mail box vol....volgens deze melding:
"The user(s) account is temporarily over quota"
Ik probeer het van de week nog wel een keer.
Groeten,
Tim
Tim,
Oh, was jij dat? Heb je zojuist gemaild dat de deur weer open staat π
[%sig%]
Als vinyl adept sinds 25 jaar verzamel ik platenspelers als een dolle, ben al op weg naar de 20........allemaal Philips natuurlijk !
Een 312 met ledjes moet er natuurlijk wel bij.........
Aanbiedingen welkom...........voor een normale prijs dan wel.
Groeten,
Tom.
[%sig%]
Tommi,
Leendert is zo'n ding aan het wegdoen, misschien wil hij hem wel aan je overdoen π
[%sig%]
Sinds pas ben ik per ongeluk in het bezit gekomen van een Erres 312 MET ledjes.......
Ging bij iemand een LP van Abba kopen en hij had zo'n ding te koop.......is wel geen Philips, maar wat maakt dat uit.......
Eindelijk een 312 met ledjes dus......naast de Philips 312 met groene tiptoetsen en een aantal 212's heb ik nu dus een leuke serie !
De philips 312 is zwart van onder en de Erres 312 heeft houtnerf......grappig al die verschillen !
Overigens zoek ik nog een 427 pickup van Philips...... er moet immers wat te zoeken overblijven π
Groeten,
Tom.
[%sig%]