Meldingen
Alles wissen

545, A Giant Leap...

22 Berichten
4 Gebruikers
0 Reactions
1,028 Bekeken
(@mutje)
Trusted Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden

He Thomas

Van harte gefeliciteerd met je aankoop van de koning van de MFB πŸ˜‰
Ik hoop dat je ze klaar hebt voor 16 februari.

gr. Mutje

BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Topic starter  

Mutje,

Ik ga mijn best doen! Zit ERG krap in mijn tijd, en het grootste probleem is die woofer laten maken... We'll see!

Groeten,

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Topic starter  

Mensen,

Zojuist al een kleine stap in de goede richting gedaan: Heb van de volledig opgekookte AD12100/MFB4 de stofkap verwijderd... jaja, helemaal alleen, een behoorlijke prestatie hoor! Deze zit nu netjes op de wel werkende, tot MFB omgebouwde AD12100/W4 woofer in de andere box. Ziet er tenminste fatsoenlijk uit!
Nu hoef ik alleen maar het MFB element uit de defecte 12100/MFB4 te bouwen, wat een koud kunstje is aangezien het elementje gewoon netjes met een kunststof schoteltje in de spoel gelijmd zit.
Daarna inbouwen in de nieuwe 12100/w4 en die weer in elkaar laten zetten.... klaar! Alleen wel jammer dat ik dan 1 grijze en 1 bruine woofer heb, en beide niet-origineel MFB... maarja, "de kins neet alles hâbbe" zegt men hier in limburg dan...
Verder nog de eindtrappen van de defecte 545 vervangen, en theoretisch zou dan alles in orde moeten zijn..... we'll see!

Groeten,

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Thomas,

Is dit wel handig? Ik heb vernomen dat de passieve versie een andere resonantie frequentie heeft. Werkt eea dan ng wel goed?

Jan Scherps

BeantwoordenCiteren
(@c-walters)
Reputable Member

Hoi Thomas,

Heb je in het 545 manual al eens de afregelvoorschriften gelezen?
Het lijkt me nogal moeilijk om de 545 binnen specificatie te repareren.

Een acoustisch dode kamer is een waarbij je geen echo's terug krijgt.
Wat je kunt proberen is op de MFB dag je 545 op een stoel midden in een voetbalveld zetten en jou 545 vergelijken (met een microfoon) met een 545 die binnen spec is.

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Ah ja dat heb ik nou altijd al eens willen horen, een buitenlucht concert van 545's! Lijkt me een leuke optie als het goed weer is!

BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Topic starter  

Mensen,

Cuno,

Ik heb inderdaad dat verhaal gelezen van die speakers met die spannigswaarde erop, die je dan moet instellen zodat de box binnen de specs blijft. Maar helaas heb ik die woofer al gekocht voor een redelijk bedrag, en wil ik eerst kijken hoever ik ermee kan komen... Ik bedoel, in die ene werkende 545 zit ook een omgebouwde woofer, dus die is ook al niet binnen de specs....

Jan,

Die resonantiefrequentie daar weet ik niets van. Het is een ware crime om achter de specs van die oude Philips speakers te komen... Zou er echt verschil inzitten? Hoop het niet...

Groeten!

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
Pagina 2 / 2
Deel: