Meldingen
Alles wissen

752 receiver

5 Berichten
3 Gebruikers
0 Reactions
535 Bekeken
(@steve)
Estimable Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden
Topic starter  

Hoi jongens,
even terug van weggeweest...
Heb dit weekend een receiver 752 kunnen op de kop tikken. Na enig spuitbuswerk speelt dit ding perfect.
Nu, mijn vraag was ... is zo'n 752 al een goede start voor een MFB systeem of is dit toestel niet een van jullie favorieten ?
groeten
steve

Citeren
(@happypuppy)
Famed Member

Steve,

De 752 is een typisch voorbeeld van de meestverkochte MFB receiver. Dit zal niet voor niets zijn geweest - voor zijn prijs leverde het ding namelijk zeer behoorlijke prestaties. Dit is nog steeds zo, want ze kosten geen drol en ik vind ze beter klinken dan menig later Philips werk. Een uitstekende basis zou ik dus zo zeggen, die zeker de moeite van het uitbreiden waard is.

Veel plezier ermee en groeten!

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
(@mctommi)
Reputable Member

Hoi Steve,

Hopelijk heeft jouw 752 wel een MFB-uitgang !
Die van mij heeft dat niet namelijk; is een van de eersten. Kocht hem speciaal omdat ik toen net een setje 541 MFB's had en geen versterker om ze aan te sturen, behalve dan rechstreeks aan de N4506/4515 bandrecorder als voorversterker.
Koppel mijn 532-set er dus nu aan met een verloopstekkertje, dat kreeg ik bij mijn 532-set. Is origineel Philips, dus zat er vermoedelijk bij aankoop bij. Ik kan de 532-set, dus aan elke versterker koppelen en dat doe ik dus ook. Aan de visogen-versterkers doen ze het ook puik.

Groeten,
Tom.

[%sig%]

Bericht bewerkt (30-07-2004 15:07)

BeantwoordenCiteren
(@steve)
Estimable Member
Topic starter  

Hoi, Mctommy, de mijne heeft zo'n stekkertje boven de LS-uitgangen, en die fiche is rond en heeft als opschrift: 'MFB'... dus ik denk dat het dat wel zal zijn hé.

Misschien kunnen we een visoogversterker ruilen voor de 752 ?
Ik had altijd graag een visoog gehad...

BeantwoordenCiteren
(@mctommi)
Reputable Member

Helaas heb ik geen visoogversterker dubbel om te ruilen.....

Bovendien is één 752 wel genoeg hoor........hij is mooi, dus jammer dat die MFB-uitgang er niet aan zit 😉

groeten,
Tom.

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
Deel: