Meldingen
Alles wissen

832 (lampjes)

8 Berichten
4 Gebruikers
0 Reactions
536 Bekeken
(@klaasb)
Active Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Topic starter  

Hoi,

Onlangs heb ik een Phillips 832 Quadrafonische versterker/tuner/platenspeler gekocht. Ik heb 'm nog niet helemaal uitgeprobeert, maar ik kwam er wel snel achter dat sommige lampjes weigerde te branden. Ik bedoel die kleine lampjes die onder andere achter de zogenaamde 'visogen' zitten.

Vandaag heb ik de tijd genomen om het apparaat te openen en ik kwam tot de conclusie dat verdomd veel lampjes uitgebrand zijn. Ik moet minstens 10 van die krengen vervangen.

Nu is mijn vraag, hoe heet de fitting van deze lampjes (E10?), waar zou ik deze kunnen kopen (omgeving Haarlem?). En dan nog iets; ik heb te maken met verschillende lampjes: iets langere (6.3v 0,3A) en bollere (6.0v 0,05A). Zou het veel uitmaken als ik overal de 0.3A lampjes in zou doen of vice versa, overal 0.05A?

Daarnaast zijn ook nog de lampjes achter de tiptoetsen aan vervanging toe, beetje van die kerstlampjes. Althans daar lijken ze op. Waar haal ik die vandaan?

Bij voorspoed veel dank.

Citeren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden

@KlaasB wrote:

Hoi,

Onlangs heb ik een Phillips 832 Quadrafonische versterker/tuner/platenspeler gekocht. Ik heb 'm nog niet helemaal uitgeprobeert, maar ik kwam er wel snel achter dat sommige lampjes weigerde te branden. Ik bedoel die kleine lampjes die onder andere achter de zogenaamde 'visogen' zitten.

Vandaag heb ik de tijd genomen om het apparaat te openen en ik kwam tot de conclusie dat verdomd veel lampjes uitgebrand zijn. Ik moet minstens 10 van die krengen vervangen.

Nu is mijn vraag, hoe heet de fitting van deze lampjes (E10?), waar zou ik deze kunnen kopen (omgeving Haarlem?). En dan nog iets; ik heb te maken met verschillende lampjes: iets langere (6.3v 0,3A) en bollere (6.0v 0,05A). Zou het veel uitmaken als ik overal de 0.3A lampjes in zou doen of vice versa, overal 0.05A?

Daarnaast zijn ook nog de lampjes achter de tiptoetsen aan vervanging toe, beetje van die kerstlampjes. Althans daar lijken ze op. Waar haal ik die vandaan?

Bij voorspoed veel dank.

zou ik niet doen, 0,3A is waarschijnlijk schaalverlichting en 50mA voor de tiptoetsen en metertjes.
je hebt te weinig of te veel licht als de voeding al toereikend is in het laatste geval.

Roep even hard om mijnheer van Schaik, of kijk even hier
http://www.jvanschaikconsultancy.nl /"> http://www.jvanschaikconsultancy.nl/

of hier, maar alleen voor de 50mA lampjes dacht ik
http://www.elektronica-online.nl /"> http://www.elektronica-online.nl/

btw, is dit de 832 uit Arnhem?

BeantwoordenCiteren
(@klaasb)
Active Member
Topic starter  

Bedankt voor de informatie. Vooral de link naar electronica online is erg hulpzaam. Ik denk de lampjes te hebben gevonden op die website en ze zijn niet zo duur. Ook de verzend kosten vallen mee. Ik kan alleen niet de lampjes die bij de tiptoetsen gebruikt zijn vinden.

De 832 heb ik afgelopen weekend in Velsen opgehaald in combinatie met vier 532 boxen. Ik ben op dit moment in bezit van vier 541's, vier 544's, zes 532's en twee 832's.

Ik ben wel een beetje mfb gek.

BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member

8) ga zo door! tjonge, twee 832's al... 8)

BeantwoordenCiteren
(@klaasb)
Active Member
Topic starter  

Ja, de 832 is mijn favoriete versterker. Kwa uiterlijk is het een prachtig ding en het geluid dat het produceert is ongelovelijk.

BeantwoordenCiteren
(@pe1dna)
Honorable Member

Heb je ook SQ vinyl?
Ik heb 2 platen: Santana - Amigos en een klassieke van Karajan. Hoop ze nog eens te remasteren op de pc, er zijn tegenwoordig hele goede softwarematige SQ decoders.

Denk er aan dat je geen CD4 vinyl kunt afspelen op de 832!

BeantwoordenCiteren
(@m-miller)
Estimable Member

@pe1dna wrote:

Heb je ook SQ vinyl?
Ik heb 2 platen: Santana - Amigos en een klassieke van Karajan. Hoop ze nog eens te remasteren op de pc, er zijn tegenwoordig hele goede softwarematige SQ decoders.

Denk er aan dat je geen CD4 vinyl kunt afspelen op de 832!

Je kunt zeker CD4 platen afspelen op een 832! Het element is er geschikt voor, je hebt alleen een losse CD4 Demodulator (gaat achterin de 832) nodig om er ook daadwerkelijk 4 kanaals geluid uit te krijgen.

BeantwoordenCiteren
(@pe1dna)
Honorable Member

Gevonden via de site van quadrofonicquad quadrofonie fanaten:
De Grundig CD-4 Demodulator Service Manual.

http://www.quadraphonicquad.com/forums/showthread.php?t=6170

Helaas niet nabouwbaar door de speciale IC's die er in zitten en hoogstwaarschijnlijk niet meer te krijgen zijn. Maar toch leuk leesvoer.

BeantwoordenCiteren
Deel: