Ik zit in het lastige parket dat ik niet kan kiezen tussen de aankoop van een set 587 of een set 567. Allebei in goede staat, de een 220 km ver, de ander 250 km ver. Zelfde prijs. Hier in Belgie ken ik niemand die een van beiden heeft (enkel 541 en 532), dus eens luisteren wat ik best vind zit er ook al niet in. En ik heb bijna een epilepsieaanval door het zoeken in het forum naar welke het beste klinkt. Blijkbaar is de 567 technisch gezien beter van kwaliteit (betere componenten). Dus betrouwbaarder. Maar wat geluidskwaliteit betreft...ik heb het echte antwoord nog niet gevonden in het forum. (wel veel leuk gekibbel)
Ik stel de vraag enkel aan de freaks die beide modellen hebben in goed afgeregelde staat.
Beste,
Het is op zich inderdaad een lastige keuze, laat ik je vertellen over mijn mening die wellicht enige twijfel kan wegnemen. Als eerste dien je te kiezen op welke manier je naar muziek wenst te luisteren. De 567 met zijn 10 inch woofer is een aardige patser, die vooral bij hogere volumes laat blijken dat zijn prestaties in het lage gebied ruim voldoende zijn. Ideaal voor popmuziek en alles met een aardige beat.
De 587 is naar mijn idee iets verfijnder van kwaliteit, daar hoog en midden op een totaal andere wijze worden gescheiden dan bij hun voorgangers, de 54x serie plus de 567. De kwaliteit van met name mid en hoog is naar mijn idee beter dan de voorgaande modellen. Wanneer merk je dat? Bij live muziek, vocals, klassiek, jazz en dergelijken. Persoonlijk denk ik dat een set 587 voor de kwalitatieve luisteraar beter bevredigt dan een set 567, met name door dit midden en hoog. En ja, de 567 produceert mΓΒ©ΓΒ©r bas dan de 587, maar dit is niet in alle gevallen de dooslag om de keuze op de 567 te laten vallen...
Groeten en succes met je keuze!
[%sig%]
Ja Thomas,
Met je eens : de 567 is ietwat gekleurd, de 587 doet wat strakker aan.
Technisch gezien heeft de 587 het beter voor elkaar met drie versterkers tov de 567 met maar twee.
Bij een 587 moet je alleen niet bang zijn af en toe je relais te schoonmaken π
[%sig%]
Dit geldt inderdaad voorr de gehele 58x serie, een vreemd verschijnsel maar voor de handige freak niet echt een probleem. Verder is het inderdaad zo dat de 587 drie versterkers heeft en de 567 slechts twee. Filtering dus faseverschuiving.
Tenslotte, je geeft aan dat de ene set zich 250 km van je af bevindt, en de andere 220. Betekent dit dat ze zich 30km van elkaar bevinden? In dat geval zou je ze wellicht beide kunnen gaan beluisteren...
Succes!
[%sig%]
.. ik heb ze ook allebei gehad... de 587 heb ik weer weggedaan! waarom?
de 567 heeft meer "body" , vind ik persoonlijk en de kast met vormgeving vind ik mooier.
ik heb nu dus nog de 567 in mijn bezit en gaan nooit meer weg...
heb je weinig ruimte, ga dan ook voor de 587, kleinere kast !
de 567 is makkelijker qua onderhoud ivm het makkelijke toegangsdeurtje.
de 587 heeft een hoop schroefjes en moet weer luchtdicht gemaakt worden.
kortom, de keus is erg persoonlijk. qua geluid: de 587 klinkt wat strakker met meer vermogen, de 567 vind ik wat lager gaan...
Ernst
Je kunt een 567 voorzien van een betere tweeter, dat scheelt waarschijnlijk al, die oudere domes die hebben een wat hobbelige karakteristiek. De AD0163 bijv is al een stuk beter, ik weet niet welke er origineel in de 567 zit..
Let wel op dat je dan ook in de electronica wat moet aanpassen, ander gaat het hele hoog wrs. verloren.
Ik ben de gelukkige eigenaar van beide, de 567 en de 587.
Doe mij voor het laag de 567 en en voor midden en hoog de 587.
[%sig%]
Mwa als je dan toch aan het opscheppen gaat, doe mij voor midden en hoog maar de 9638 of de 9434 (passief)
En om het verhaal nog leuker te maken: ik heb een stel boxen met de 12"MFB woofer erin en de units uit de 9638 voor hoog en midden.
Moet ze alleen nog eens op een versterker aansluiten, en uiteindelijk ook als mfb, maar daar heb ik nog geen tijd voor gehad, ben met mijn lievelingsmfb's bezig, de 532..
Groot is leuk als je een bijpassende ruimte hebt. Ik heb al gemerkt dat zelf een getweakte 532, die los op tafel perfekt klinkt in de huiskamer op zijn bek gaat omdat daar veel te veel kamerresonanties optreden. Dus een enorm gedreun aan laag. tsja.. ik kan natuurlijk gaan verhuizen, maar daar hangt een hoger prijskaartje aan dan de mfb's maar wat afzwakken π
Oftewel: bezint eer ge begint als het om hoge vermogens en veel laag gaat. In een grote diepe kamer is dat fantastisch. (en zonder buren)
Dus doe mij effe een leuke alleenstaand boederijtje. π Dat staatslot koop ik tzt wel..