Hoi
Sinds koninginnedag heb ik een setje dux 6544 thuis staan, en ze werken te gek. vooral als je kijkt dat ze maar 15 euro waren
ik ben nu geijk verslaafd aan de mkfb serie, ik had al wel wat andere speakers van philips maar mfb is wat ik in mn huis wil hebben.... π
nu zijn de mfb speakers op marktplaats allemaal vrij prijzig dus wil ik graag aan anderen vragen wat ze van deze advertentie vinden van de 585 op marktplaats....
de dux 6544 die ik nu heb is 3 weg en en de 585 natuurlijk 2 weg, ik ben erg benieuwd naar het geluid van de 585 omdat ik wel een aantal mensen heb gesproken die er een super geluid uit vinden komen....echter hebben ze het niet met andere mfb speakers vergeleken...
nu weet ik dat jullie dat wel hebben gedaan....8)
en wil ik jullie vragen wat jullie van de 585 vinden....
eigenlijk wil ik wel iets grotere speakers kopen maar die zijn helemaal niet te betalen....iemand suggesties??
hij wou er 145 voor hebben nu neemt hij genoegen met 135, ze zijn in prima staat zegt hij.
maar is dit een redelijke prijs....aangezien de 544 op marktplaats staat voor 80 euro ?
ik hoor graag van jullie en alle hulp is welkom
mvgr jeffrey
Ik denk dat de 544 tegenwoordig de beste prijs-kwaliteitverhouding heeft.
Verder is een twee-weg geen drie-weg box.
Maar het blijft een kwestie van smaak, de 585 heeft een moderner uiterlijk en is lekker klein.
ik vindt persoonlijk de 585 veel beter klinken als de 544.
na aanschaf van mijn setje 585 heb ik de 544 verkocht
vergeleken met de 585 klinken de 544 wat dof ondanks dat ze in perfeckte staat waren, en compleet afgeregeld.
nee van een setje 585 krijg je geen spijt.
Ik kan me goed voorstellen dat die 585 je beter bevalt.
Ik moet bekennen dat de testen die we weleens in Krimpen doen doorgaans met (te) veel volume gepaard gaan.
Dan is een 544 weer wat sterker denk ik.
tsja de 544 is lekker vet en veel en de 585 is verfijnd meer voor de nabijheid zegmaar.
qua volume of luidheid is een 544 top of een 532 ,
je kan natuurlijk ook lekker het hoog oppeppen met een equalizier , of wat ik doe er een U-boot oppepper tussen hangen in de vorm van een bose 901- eq kastje 18 db+ beneden 100 Hz en 18 db + boven de 7 Khz
geloof me vettter kan niet .
ik heb de schema's van deze eq dus voor belangstellenden in pdf beschikbaar
@leendert wrote:
in de vorm van een bose 901- eq kastje 18 db+ beneden 100 Hz en 18 db + boven de 7 Khz
Heb nog ergens zo'n Bose eq liggen. Is het bovenstaande het default gedrag van dat kastje ? (heb ut kastje nog nooit verder bekeken )
herman zal ik de pdf mailen daar staan alle eq krommen in.
hangt een beetje van het type af 1-2 zijn andere eq krommen ivm gesloten kasten tov de rest van de series die air-vented zijn
overigens word de air vented minder opgepept in het laag omdat de luidsprekertjes wat efficienter zijn.
Bij normale luidsprekers werkt een bose equilizer als een echte woofer killer
de serie 901 kan gemakkelijk 200 watt hebben en dat heb je wel nodig ook