Beste mede mfb'ers,
Ik sta op het punt een mfb9638 set van een vreemde over te nemen... zijn er specifieke zaken waar ik op moet letten bij aanschaf?
Graag jullie nuttige tips (ennuh na zondag a.s. reageren heeft geen zin meer, dan ben ik al op tournee!)
Thx in advance!
Hoi Michel,
Ten eerste raad ik je aan om het artikel "Tips bij aanschaf MFB" eens goed door te lezen. Hierin heeft Rudy allerlei belangrijke zaken opgesomd waaraan aandacht besteed moet worden bij de aanschaf van MFB speakers. Veel van deze zaken zijn ook van toepassing bij het aanschaffen van luidsprekers in het algmeen. Bijvoorbeeld, let op opgedroogde conusranden. Vooral speakers met foamranden hebben hier last van. De 9638 heeft vlakmembraanspeakers dus hierbij is dit iets moeilijker te controleren denk ik. Vraag sowieso een luistertest aan. Niets kopen wat je niet gehoord hebt. Neem voor alle zekerheid indien mogelijk een discman mee met je eigen favoriete CD. Voordeel hiervan is dat je weet hoe de muziek hoort te klinken. Ook de speakertest is van belang. Ga vlak voor de box zitten en dek ombeurten de hoge- en middenspeaker af. Z[o kun je controleren of alle speakers ook daadwerkelijk functioneren. Voor meer van deze fijne tips verwijs ik je door naar
http://www.audiofriends.nl/luidsprekers/2ehands/
Hier heeft Fred B. alle zaken op een rijtje gezet.
Wellicht kunnen andere MFBfreaks aanvullende tips geven, bijvoorbeeld over hoe je kunt letten op de conditie van de versterker in de box.
Groeten en succes met je aankoop!
[%sig%]