Meldingen
Alles wissen

Aansluitingen voor 22RH541

48 Berichten
5 Gebruikers
0 Reactions
2,811 Bekeken
(@kaplaars)
Eminent Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Topic starter  

Hoi Remi,

Bedankt voor je reactie! Om zeker te weten of het euvel niet aan de versterker lag, heb ik de speakers beneden aangesloten op de Denon amp van mijn ouders. Het modelnummer is me even ontschoten PMA...nogiets, maar in ieder geval kan deze amp 2x 90 Watt RMS sinus leveren. Ruim voldoende lijkt mij. Voor de zekerheid, heb ik de boxen rechtstreeks aangesloten op de uitgang. Maar nog steeds hetzelfde probleem, dus ik denk niet dat het in de overgangsweerstand zit. Ik denk dat de 22AH603 verder ook zwaar genoeg is, dit omdat als ik de SX6541's aansluit op het linkerkanaal, en de 22RH544 aansluit op het rechter (en vice versa) de speakers allemaal wel perfect werken, terwijl de amp hetzelfde vermogen moet leveren.

Ik ben echt radeloos wat het probleem is. Misschien toch iets in de electronica, ik durf het niet te zeggen. Ik denk dat ik maar de SX6541 speakers als het linkerkanaal aansluit, en de 22RH544 speakers aansluit als het rechterkanaal.

BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden

dit is heel vreemd, ik ben nu even ΓΌberfragt zoals de buren zeggen πŸ˜•

of toch maar een voorversterker opsnorren zodat de 541 weer op 1V gezet kan worden en het probleem ook weg is.

541's links en 544's rechts is ook niet geweldig denk ik

BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member

kan het probleem misschien nog in de gebruikte kabel zitten? ik bedoel dat deze misschien niet helemaal jofel meer is?

BeantwoordenCiteren
(@kaplaars)
Eminent Member
Topic starter  

Hoi Remi!

Ik heb de kabel voor de zekerheid nog even nagekeken, en doorgemeten, maar deze is nog tip top in orde. Binnenkort haal ik 2 tulpstekkertjes zodat de MFB's aan de MFB uitgang van de 22AH603 aangesloten kunnen worden.

Inderdaad klinken de SX6541's en 22RH544's apart niet mooi. πŸ™‚ Ik zal morgen proberen een oplossing te bedenken. Verder is de ruststroom van de beide speakers weer netjes ingesteld, het aantal mVolts was flink gedaald. Ook heb ik even bij één van de speakers het stekkerhoudertje vervangen, door een driepolig exemplaar, dit omdat ik maar één kabel bij de speakers had, en het natuurlijk wel veilig aangesloten moet worden πŸ™‚

Wordt in ieder geval vervolgd!

BeantwoordenCiteren
(@kaplaars)
Eminent Member
Topic starter  

Remi, het is opgelost. πŸ™‚ Wat jij vertelde klopt precies! Ik heb de speakers nu aan de uitgang van mijn 22AH603 gehangen, en nu werkt het zoals het hoort! πŸ™‚

Wat er nu gister mis ging met de amp van beneden, weet ik nog niet helemaal. Ik denk dat ik een verkeerde uitgang gebruikt heb.

In iedergeval weer wat geleerd πŸ˜‰

Movieman en Remi, hartelijk dank voor jullie hulp!

BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member

mooi dat het opgelost is!

en hoe klinkt het, een 544 en 541 op hetzelfde kanaal? vast wel leuk he 8)

BeantwoordenCiteren
(@kaplaars)
Eminent Member
Topic starter  

Hihi, het klinkt echt fantastisch, Remi πŸ™‚ Vooral het mid/hoog is flink verbeterd in vergelijking met enkel de twee SX6541 speakers. Ook is goed te horen dat de 22RH544's een stevige woofer hebben, de bass weergave is echt fantastisch, en vreselijk krachtig! πŸ™‚

Wel moet ik nog even een klein standaardje fabriceren, ik heb de 22RH544 speakers namelijk op de grond staan, en dan hoor je dat de bass iets te overheersend is t.o.v. het midden en hoog. Het mooist klinken de speakers op een standaardje van om en nabij de 25CM, dit heb ik getest door een een paar schoolboeken onder de speakers te schuiven (worden ze ook nog eens nuttig gebruikt, hihi :-)).

Ik ben in ieder geval vreselijk tevreden met de speakers, ik sta nog steeds versteld van de bass weergave, zo mooi zuiver en gecontroleerd.

BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member

het leukste vind ik dan het goed gas geven bij de 544's. wat een klappen kunnen die geven! echt tof! πŸ˜›

Ik heb een surround opstelling met 3x 544 voor, en 2x 541 achter.
die staan wel eens zo hard dat de 544's in de beveiliging gaan, heerlijk 8) πŸ˜›

ik heb ook wel eens een tussenmuur laten 'hoppen' waar 2x 600W MFB tegenaan stond te duwen πŸ™„ 😯 8) πŸ˜›

BeantwoordenCiteren
(@kaplaars)
Eminent Member
Topic starter  

Haha, ja de MFB's bezitten erg veel kracht πŸ˜€ Vooral de 544's, deze geven vreselijk veel gas bij de lage frequenties, hihi geweldig! Ik had gister tijdens het afregelen één 544 op het bureau staan, nadat ze goed afgeregeld waren, deed ik even de woofertest die op deze site stond, zo kon ik mooi het MFB elementje testen, door de terugkoppeling te reguleren. Maar ik was vergeten dat naast de box nog een glas melk stond. De melk klotste werkelijk uit het glas, hihi :-D. Gelukkig was ik net op tijd om het glas melk van het bureau weg te halen, anders had ik kunnen dweilen, hihi πŸ™‚

Vaak als ik een nummer hoor op de MFB's, hoor ik gewoon instrumenten en tonen, die ik zelfs op de B&W's nooit gehoord heb, terwijl ik het nummer tig keer gehoord heb. Ze blijven me echt verbazen πŸ™‚

Haha, 600 Watt aan MFB vermogen, daar kan je de hele buurt mee van muziek voorzien. Dat moet echt vreselijk hard gaan, hihi πŸ˜€

BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden

Hm... Ik heb lastige buren en een nog lastigere verhuurder. Ik mag 's avonds na 22.00 het toilet nog niet meer gebruiken want dan staan de wouten al aan de deur... Maar die aso's, criminelen en buitenlanders die mogen alles hierzo in de straat. En dat zijn juist de figuren die echt stank- en geluidsoverlast bezorgen. Maar ja, zoals we allemaal weten wordt Willem ook in de gouden koets naar het ziekenhuis gebracht... Dat zegt alles denk ik zo. LOL

Groetjes. πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
(@kaplaars)
Eminent Member
Topic starter  

Hoi Movieman,

Dat soort buren kunnen vreselijk vervelend zijn brr, moet er niet aan denken. Om het minste of geringste al de politie bellen, vaak snap ik niet waarom mensen dat doen, ik bedoel met een goed gesprek kan je toch ook gewoon vertellen wat het probleem is, en evt. een oplossing zoeken. Gelukkig zijn mijn buren redelijk coulant wat geluid betreft. Natuurlijk stellen ze het niet op prijs als ik om 0:00 de schuifjes open gooi, maar dat is logisch πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member

Hoi,

Weet je wat het is met zo'n supergoede high end speakers van Hollandse makelij zoals MFB's en DSS-en, soms moet je muziek voelen en niet alleen horen. Ik vind het jammer dat ik in mijn (leef)vrijheid beperkt word door het corrupte beleid hierzo in dit kikkerland. Ik mag werkelijk niks doen in mijn woning terwijl die aso-buren zich alles permitteren. Er loopt er ene rond hier in de straat die zijn POTEN niet van andermans autospiegels en antennes thuis kan houden maar ondanks dat wordt zo'n figuur in bescherming genomen en op handen gedragen. Ik kan er heel erg boos van worden. Sorry moest ff off topic gaan... Moet kunnen, toch?

CyberJantje was een tijdje geleden met zijn DSS-en bij mij voor reparaties en zo, ff de muziek wat harder gezet (het was 19.00 of zo) en jawel hoor, 2 dagen erna klachtenbrief, 4 gezinnen hadden geklaagd over geluidsoverlast!!! Je begrijpt wat ik wil zeggen hè... Je wordt er soms ziek van, eerlijk waar!

Groetjes. πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
(@cyberjan)
Reputable Member

@m0vieman wrote:

Hoi,
CyberJantje was een tijdje geleden met zijn DSS-en bij mij voor reparaties en zo, ff de muziek wat harder gezet (het was 19.00 of zo) en jawel hoor, 2 dagen erna klachtenbrief, 4 gezinnen hadden geklaagd over geluidsoverlast!!! Je begrijpt wat ik wil zeggen hè... Je wordt er soms ziek van, eerlijk waar!
Groetjes. πŸ˜‰

dan moet ik zeggen dat ze niet goed snik zijn die buren van je,het was héél even een paar seconde iets harder dan normaal,en zoals je schreef tussen 7 en 8 ,weet je ook wat je de buren met de kerst kan geven of een koptelefoon of een landmijn mooi ingepakt op scherp πŸ™„ ja daarna wordt het rustig,wel even drie dagen op vakantie gaan(geef je mij maar zolang je dss 930SE) 8) ls ik zaterdag kom gaan we even overal bellen,en zeggen de muziek .....laat maar

BeantwoordenCiteren
(@cyberjan)
Reputable Member

@m0vieman wrote:

Hoi,
Groetjes. πŸ˜‰

Ik was even in de kelder heb nog een zak rattegift gevonden,mOvieman zal ik een paar koekjes bakken voor je buren? kan je zeggen,sorry komt niet meer voor,dat ze van jou niets meer horen?

BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member

Hoi,

Weet je wat het is Cybertje *grin*, bij sommige dingen moet je je gewoon neerleggen, ze zijn nu eenmaal niet anders. In het verleden hebben ze me al eens uit een woning getreiterd met datzelfde wanbeleid dus ik ga me er helemaal niet meer druk over maken... Ik scheur meteen alles kapot wat ik van de verhuurder krijg en aangetekende brieven laat ik gewoon op het postkantoor liggen. Lekker makkelijk toch. Ik zal je vertellen dat de frequentie van klachtenbrieven met zeker 1000% afgenomen is de laatste jaren dus het heeft blijkbaar effect gehad. 😈

Groetjes. πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
Pagina 3 / 4
Deel: