Hoi MFB vrienden,
Ik ben nog steeds vreselijk tevreden met de speakers, ze gaan als de brandweer! π Maar ik vroeg me nog iets af, achterop de speakers zit een potmeter die als roll off filter fungeert. Maar waarvoor is het roll off filter eigenlijk? Ik bemerk dat als ik de potmeter open zet, het geluid wat doffer lijkt te worden. Is deze potmeter voor de afzwakking van de hoge tonen ?
Tevens ben ik erachter gekomen, dat de speakers iets verschillen in model. Zo heeft de ene nog de oude MJ torren, de andere heeft de BDX variant. Ook verschilt de kast heel licht, zo zijn bij de ene kast de naden met een dikke kit dichtgekit en zwart over geverft, bij de andere zijn deze open. Het is overigens niet zo dat de box hierdoor niet meer luchtdicht is hoor, ik heb dit bij meerdere 22RH544's gezien π Ik weet in ieder geval van de ene dat het de 22RH544/00R betreft. Bij de andere is het stickertje waar dit op staat verdwenen, wel liggen de typenummers bij elkaar in de buurt, nl. PL046 en PL047, dus ik ga ervanuit dat de andere ook een 0R is. Maar dan heb ik weer een vraag, hihi π Want ik dacht dat de 0R enkel uitgevoerd is met AD0160 tweeters, terwijl in beide boxen een AD0140 zit π Zou het deurtje verwisseld zijn, of zijn er weldegelijk 0R's met de AD0140.
Mijn laatste vraag is, of iemand de originele servicedocumentatie in PDF van de /00R kan mailen. Ik weet dat deze bijna niet verschilt van het schema van de /50R, maar ik vind het wel leuk ook de doc's van de /00R te hebben π
Mooie vraag voor dat servicedoc, zitten we meteen weer een beetje on-topic π
Tussen de sub-pagina's van de webwinkel is een pagina gewijd aan de 544.
Op deze pagina staat in elk geval een pdf van de versie /00r ( het schema althans )
Het mooie van dat schema is dat onder elk relevant onderdeel een link zit !
Oh ja, de url naar die pagina :
http://webwinkel.mfbfreaks.nl/modellen/22rh544 /"> http://webwinkel.mfbfreaks.nl/modellen/22rh544/
Hoi Herman,
Hartelijk dank voor je reactie! Nu heb ik mooi het schema van de /00R! Ik ben een beetje de documentatie van deze speakers aan het verzamelen, dus dit document vult dat weer een stukje verder aan. π