Meldingen
Alles wissen

Brommende MFB 532

5 Berichten
3 Gebruikers
0 Reactions
607 Bekeken
 pavk
(@pavk)
Active Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Topic starter  

Ik heb al sinds jaar en dag de Philips boxen MFB 532 (22RH532/00Z nr 15081 + 15082) en ben er als ze spelen best wel tevreden over. Laatst starte regelmatig een van de boxen moeilijk op, je moest dan het volume wat om hoog zetten wilde hij aan springen. Ik heb ze nu, de bewegende delen, met contactspray ingespoten en ze ze doen het weer.

De vraag die ik heb als de boxen op stand by staan zit er een constante brom op. Zou zoiets weg te halen zijn?

Citeren
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 20 jaar geleden

Hallo Piet,

Een 532 die blijft brommen komt op mij over dat deze niet automatisch afschakeld. Dit probleem doet zich eigenlijk alleen voor indien een eindversterker wordt gebruikt waarbij de luidspreker aansluitingen ontkoppeld worden door een inwendig relais. Er onstaat zo een open lus die als antenne gaat werken. In het slechtste geval blijft dan de speaker ingeschakeld... Je kan dit oplossen door de uitgang af te sluiten met een weerstand.

groeten,

André

BeantwoordenCiteren
(@rschram)
New Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden

Beste André,

Ik heb een soortgelijk probleem. Ik heb sinds kort mijn 3e en 4e MFB-544's aangeschaft tbv surround. Als ik mijn eindversterker uitzet, is er een aanzwellende brom te horen is, die alles overstemt!
Het verhaal dat je vertelt, klinkt erg bekend: eindversterker met relais die (in mijn geval de achterluidsprekers) afschakelt. Ik wil die uitgangen afsluiten met een weerstand, maar met welke waarde zal ik dat het beste kunnen doen, en welke belastbaarheid moeten die weerstanden hebben? Weet je dat toevallig?

Ik hoor het graag!

BeantwoordenCiteren
(@rschram)
New Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden

Ik heb het probleem opgelost door parallel over de ingang van de speakers een weerstand te zetten van 1000 ohm. Lager kan volgens mij ook. Het had bij mij te maken dat de versterker via een relais de uitgang afschakelde, waardoor de plus werd afgekoppeld, en zodoende de kabel ging werken als een soort antenne.

BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 20 jaar geleden

Hoi Richard,

Prima oplossing zo toch?

Veel luisterplezier gewenst!

André

BeantwoordenCiteren
Deel: