Meldingen
Alles wissen

Deurtje 544: links of rechtsdraaiend?

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Reactions
544 Bekeken
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden
Topic starter  

Beste mensen,

Ik heb mij dit weekend eens geamuseerd aan een stelletje 544's waarvan bij één box de versterkermodule dusdanig was uitgebrand/opgefikt/gemolesteerd, dat vervangen de enige optie was. Het ging om één box /00R dus mét roll-off filter en stopcontact en één box /65R dus zonder hoogregeling waarin de versterkermodule als het ware ook op zijn kop zit. Een niet-passend paartje dus. Via via had ik een losse "deur" te pakken gekregen van een /65R, dus ik kon er een passend paartje van maken! Helemaal blij ging ik aan de slag, maar ik kreeg die deur er met geen mogelijkheid in! Uiteindelijk bleek dat in het /65 model de deur ECHT "op de kop" erin hangt; de scharnieren zitten hier rechts ipv links! De oplossing was vrij simpel: de versterker op zijn kop erin, en dan past alles. Heb echter wel de kabeltjes van de connector naar de luidspreker moeten verlengen, anders kwamen ze er niet bij 🙂
Weer een interessante ervaring!

Groeten,

[%sig%]

Citeren
(@ronvonck)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Hoi Thomas,

Interessant gegeven , het deurtjes probleem, heb ik zelf nooit bij stilgestaan. Dat probleem zal ik ooit krijgen want mijn Philips 544 zijn ook van /65R model, en mijn reserve MFB's DUX 544/00R, dus uitwisseling van de versterkers zal ook bij een "probleem" geven.

Maar goed, weer wat geleerd.....

Groeten,

Tim

BeantwoordenCiteren
Deel: