Collegafreaks,
Heeft iemand weleens de DSS 930 met de MFB 9638 vergeleken en welke vond je beter klinken en waarom ❓
Mvg,
André
Ik loop met dezelfde vraag rond. Sinds vorige week draait hier een 9638-set maar ik blijf toch benieuwd naar een digitale luidspreker-opstelling. Sommigen hier beweren dat een dss 'natuurlijk beter klinkt dan welke MFB dan ook' waarna er vaak een furieus antwoord volgt, maar een goede vgl-test ontbreekt. Iemand de gelukkige eigenaren van beide sets?
Een luistertest in midden Nederland zou ook niet verkeerd zijn als een soort opwarmertje voor de meeting in mei 😛
Ik heb thuis dat een set DSS930, DSS940, MFB 545, MFB541 en ipv een set 9638 een set 9636, zelfde bezetting alleen passief met een woofer en een DRC extra. Van al die luidsprekers is het totaalbeeld van de DSS940 gewoon het beste. De MFB's kunnen op het gebied van bass misschien wel wat beter scoren/klinken, maar het mid en hoog van de DSS940 klinkt naar mijn mening stukken aangenamer. Ga je dit alles afwegen tegen elkaar, dan komt bij mij de DSS940 met als beste totaalbeeld naar voren!
Met vriendelijke groet,
Ton Wijers
Nou jongens. We zijn eruit. Allemaal aan de dss940! (iets meer informatie graag Ton, with all respect (zeker gezien je indrukwekkende verzameling), zet iets meer pro's en cons tegenover elkaar)
Nou jongens. We zijn eruit. Allemaal aan de dss940
Okee, strak plan Hankie, ik zoek nog een reserveset 9638 😆 😆
Nee, nee, de 940 werd volgens de ontwerper, Stefan Willems, speciaal voor de Duitse markt ontwikkeld. Persoonlijk ben ik niet zo dol op dat soort speakers. Op het eerste gehoor erg goed, maar later treedt luistermoeheid op. Begrijp me goed, het is niet mijn bedoeling om de 940 af te kraken zonder hem gehoord te hebben ❗
Iemand de 930 met de 9638 vergeleken tijdens het draaien van popmuziek ❓
Met name ben ik geinteresseerd, hoe kan het ook anders, naar de bas die deze digitale jongens voortbrengen.
Mvg,
André
Om niet te ver af te gaan dwalen in dit toppic, werd immers gevraagd om de vergelijking van de DSS930 met de 9638:
"Iemand de 930 met de 9638 vergeleken tijdens het draaien van popmuziek"
Ik heb zelf dan geen 9638, maar de passieve variant met een woofer en DRC extra... hiervan verkies ik de 9436 boven de DSS930 (hierbij van uitgaande dat de 9638 zelfs beter zal spelen/klinken dan de 9436). De 9436 klinkt naar mijn mening wat frisser/opener dan de DSS930. Maargoed, het verschil is dan ook 1x 13cm woofer tegen (in dit geval dan) 2x 20cm. Bij de 9638 zal dit uiteraard 1x 20cm betreffen!
Met vriendelijke groet,
Ton Wijers
Ton,
Het zou mooi zijn als je die dss-en kon meenemen voor bij de luistertest op de meeting 😀
Overigens zoeken we uiteraard nog van alles. Melden bij Thomas dacht ik.
Hallo
Ik ben de gelukkige eigenaar van een set DSS930 en een set MFB9638 en deze heb ik al een tijdje samen werkend op mijn hobby zolder staan.
Eerst had ik het set DSS930 vergeleken met mijn andere MFB's (587,586,541,544,532) en vond ik de DSS'en beter. Dat kwam vooral door de mooie diepe bas en het perfecte hoog. Maar ik bleef nieuwsgierig naar de MFB9638 en heb ik er nu dus een perfect gerestaureerd en afgeregeld setje MFB9638 bij staan en die mogen er zijn hoor! Lekker strakke bas en ook mooi hoog, alleen het beperkte vertikale bereik van de bandtweeter valt me tegen. Ik begrijp niet wat er zo speciaal aan die tweeters is.
Ik kan moeilijk kiezen welke van de twee echt beter voor mij klinkt maar ik vind de MFB9638 wel de mooist klinkende MFB luidspreker.
MFB9638 heeft een krachtige bas, terwijl de DSS930 weer zo'n mooie diepe bas heeft. Het hoog vind ik van beide mooi sprankelend. (als je er goed voor zit)
Hopelijk krijgen jullie op de meeting een kans om de 2 te vergelijken want het blijft toch een kwestie van eigen smaak.
Ikzelf ben al een tijdje opzoek naar een set DSS940 want ik ben toch erg benieuwd hoe die klinken.
Succes ermee.
Groeten,
Martijn Vergoossen
Heren,
Bedankt voor jullie antwoorden en de genomen moeite!
Eén ding is zeker: de 9638 en de Dss'en n zijn beide leuke verzamelaarsobjecten 8)
André
hoi heren
ik ben sinds 2 maanden in het bezit van een dss 940 set en vergelijk ze met de 532 en 567...
de 567 gaat (natuurlijk) lager als de dss940 (10 inch t/o 7 inch..) maar
dat midden en hoog.... werkelijk subliem bij de 940! de 532 kan hier ook niet aan tippen, ondanks de mooi klinkende midspeaker!
het overall geluidsbeeld van de dss klinkt strakker, het laag van mfb
gaat dieper... ik heb geen 9638 maar beluister ze soms bij mijn buurman..
het vermogen van de dss vind ik wat tegenvallen tov de 567, (gaat flink harder) maar de dss vervormt totaal niet als je hem bijna geheel uitstuurt.
als ik de dss moet vergelijken met de mfb, vind ik dss evenwichtiger, mfb
gaat lager.
Ernst
Maar bedenk wel:
Die F9638 moet goed afgeregeld zijn, en goed nagekeken,
anders kunnen ze als een drol klinken !
Maar bedenk wel:
Die F9638 moet goed afgeregeld zijn, en goed nagekeken,
anders kunnen ze als een drol klinken !
Ah, ik dacht al: wat ruik ik 😮
Niet goed afgeregelde MFB 9638 = MSB Motional Shit Back 😯
of toch MFB? Motional Flut Box?
Tjee, wat zijn we aan het doen hier! Whahaha....
niet vloeken in de kerk !