Hallo MFB freak's,
Ja hoor, het is zover, ik ben ook bezeten door het MFB virus nu, zeker als Philips medewerker zijnde.
Ik was op een verjaardag bij kennisen van mijn vriendin, die man heeft een bedrijfje in het verhuren van professionele geluids apparatuur voor evenementen en voor concerten.
Ik liep even met hem mee door het pand, liet me alles zien hoe en wat, en wat schetst mijn verbazing, zie ik een paar stoffige 532 ers staan in een hoekje, ik gelijk vragen, hoe kom je daar aan man, die had ie ook weer gekregen van de buurman, die deed er niks meer mee, ik zeggen voor de lol, als je ze niet meer wilt, ik wil ze wel, hij moest ze niet, wilde ze al bij het grof vuil zetten, gelukkig is dat niet gebeurd, want nu staan ze hier bij mij thuis, ze moeten nog helemaal schoongemaakt worden, ze zien er nu niet echt mooi uit, ze stonden altijd bij die bewuste buurman in de schuur, dus je kent het wel heh.
Schijnbaar zou er van een van de boxen een bas speaker niet meer doen, maar dat moet ik nog allemaal onderzoeken hoe en wat, en hier in het forum kan ik ook altijd nog wat vragen als het nodig is, nietwaar jongens???? π
Ik ben op MFB gebied nog een leek eerlijk gezegt.
Heb wel een setje DSS930 gehad in het verleden, was ik altijd zeer tevreden over.
Ik ga jullie wel op de hoogte houden van hoe en wat, ik wil ook nog wel eens op een bijeenkomst aanwezig zijn in de toekomst.
Ik ben op deze site terecht gekomen door Martijn Vergoosen, hopelijk doet je apparatuur het nog Martijn??? π
En ik moet zeggen, een fantastische site, top hoor.
Chris Vonhout.
Chris,
Welkom en leuk dat je op die manier met je neus in de boter bent gevallen! Een gegeven paard is altijd leuk! Als de basspeaker het niet meer doet, vermoed ik dat er iets met de eindtorren is, daar een speaker zelden kapot gaat. Ik zou zeggen, met de Service Manual in de hand komt men met gemak door MFB land!
Succes en hou ons op de hoogte!~
Groeten,
[%sig%]
Hallo Chris
Heb ik je toen soms aangestoken met het MFB virus? Ik heb vele soorten MFB's maar de DSS'en vind ik beter. Ik heb ze nu op de digitale uitgang van mijn geluidskaart aangesloten, werkt perfect. Het hele 900 set werkt prima. Ik moet van de DSS'en nog altijd de relais vervangen of schoonmaken van de tweeters.
De MFB 532 is een leuk setje, ik gebruiks ze al jaren in de garage.
Groeten Martijn Vergoossen
Zo begint een verslaving en verzameling naar meer!
Ik heb hier eens op het forum gelezen dat als je er een maal een paar hebt, je steeds meer wel.
Dat is bij mij zeker het geval π
Veel plezier er mee!
ps als ze nog 'vers' zijn schoonmaken, doorsolderen en elco's vervangen doet wonderen!
Zo'n insider ben ik nu ook niet, nog niet haha, ik heb geen ervaring met electronica, heb het ook niet gestudeerd, dus ik denk dat de boxen nagekeken moeten worden door iemand die er veel verstand van heeft, en dat heb ik dus net niet, maar we komen er wel.
De kasten demonteren en schoonmaken dat is geen probleem, ik ga er ook de tijd voor nemen, ze zien er niet uit de kasten, onder de aanslag etc etc.
Heb gisteren wel van een van de boxen de alu lijst gedemonteerd en schoongemaakt, die kwam er gelukkig als nieuw uit, het houtfineer is ook nog netjes gelukkig, niet al te veel krassen, ben daar ook al even mee in de weer geweest.
Maar het inwendige, de electronica ben ik wat huiverig voor, de meesten die hier zijn als MFB freak zijnde weten er ontzettend veel vanaf, studeren dat spul of hebben het gestudeerd, ik ben maar een simpele Philips machinesteller hoor haha π
Martijn die bij mij thuis geweest is voor mijn ex dss set weet er ook veel vanaf, ben allang blij dat Martijn blij is met de nieuwe aanwinst, en idd Martijn, het is helemaal jou schuld dat ik ben aangestoken door dat virus, je word bedankt hahaha, nee hoor Martijn, vind het geweldig, vind muziek, en wat erbij hoort, apparatuur helemaal geweldig.
Maar ik kom wel eens kijken op een meeting van MFB freaks als die eens is in de toekomst, en kan ik misschien wat ideen opdoen.
Ik ga jullie groeten, en tot lees ze .
Chris Vonhout.