Meldingen
Alles wissen

eindelijk een setje 9638 weten te bemachtigen

10 Berichten
6 Gebruikers
0 Reactions
522 Bekeken
(@audioman)
Active Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden
Topic starter  

Vandaag heb ik een set 9638's van de zaak weten te bemachtigen.
Deze speakers hebben altijd in onze studio gestaan en zien er puntgaaf uit.
Ook technisch nog perfect.
Deze hebben 4 jaar stil gestaan vanwege aanschaf nieuwe studiomonitoren.
Ik ben al minstens een jaar aan het zoeken naar deze speakers en als ze een keertje opduiken moet er grof geld voor betaald worden.
Ik heb 4x de 544 welke erg goed bevallen, maar ja de 9638 heeft iets speciaals vooral qua uiterlijk.
Ik stond vandaag eigenlijk op het punt om een setje met de DSS 930 aan te schaffen maar dat heb ik achter wege gelaten ivm met 9638 waar ik natuurlijk erg blij mee ben.
Als er mensen zijn die interesse hebben in een setje 544 hoor ik het wel, hoef er zeker niet de hoofdprijs voor te hebben.

Groet aan alle mensen die ook zo verslingerd zijn aan MFB.

Frank.

[%sig%]

Bericht bewerkt (16-02-2004 23:30)

Citeren
(@happypuppy)
Famed Member

Frank,

Zo dan! Even een setje 9638 cadeau gekregen. Tja dat compenseert weer het achterwege blijven van het kerstpakket hè πŸ™‚ Ik ben heel benieuwd wat je ervan vindt, vooral het laag vergeleken met andere MFB modellen. Maar dat het een juweeltje is om te zien, ben ik met je eens! Veel plezier ermee!

Groeten,

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
(@audioman)
Active Member
Topic starter  

Nou een leuk kerstpakket heb ik gehad maar ja dit is echt te gek.
Het laag kleurt naar mijn idee minder dan bij de 544 maar is wel minder.
Het hoog klinkt echter stukken beter. Maar ja het is en blijft een kwestie van smaak.
Ben overigens blij dat ik de dss 930 niet gekocht heb want het schijnt moeilijk te zijn om aan onderdelen te komen.

MVG Frank

BeantwoordenCiteren
(@c-walters)
Reputable Member

Ja het is even wennen maar klassiek klinkt hier op een 9638
beter dan een 54x.
Hoe groot is de ruimte waarin je luistert?
Veel plezier er mee

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
(@audioman)
Active Member
Topic starter  

De ruimte is 3x4 meter en moet zeggen het klinkt prima, alleen een speaker springt na 30 seconden op standby. Is dit op een of andere manier te verhelpen?

Groeten Frank

BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator

standaard moet een 9638 wel 5 minuten wakker blijven zonder signaal. als de andere het wel blijft doen zou je het probleem kunnen verhelpen door de 6 polige din kabel te gebruiken. Heb je die niet dan heb je een uitdaging....

-dRe

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
(@audioman)
Active Member
Topic starter  

Waarom denk je het probleem te verhelpen door een 6 polige din kabel te gebruiken? Het is vreemd dat als hij uitschakelt een soort fluittoon hoorbaar is alsof een condensator leeg loopt. Hij doet dit niet altijd, wat zou dit kunnen zijn?

Nu ik twee dagen aandachtig heb geluisterd heb ik een goede indruk van deze speakers. Ze hebben een heel ander laag dan de 544, het is een beetje strakker maar zeker minder. De 544 heeft een echte lekkere lage dreun.

Groet Frank

BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator

Hoi Frank,

De 6 polige kabel heeft een extra draad waardoor de 2 speakers tegelijk aan en afgeschakeld kunnen worden. Er zijn ook versterkers die een 6e pin hebben op de mfb uitgang. Zo wordt het automatisch inschakelen door de muziek omzeild. Wat betreft de klacht, ik zou er snel naar laten kijken voordat de speaker echt stuk gaat.

-dRe

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
(@mart74)
Estimable Member

Hallo André

Weet jij zo welke (voor)versterkers deze 6e pin bij de DIN stekkers gebruiken? En op welke pin van de DIN plug wordt dit stuur signaal gezet. B&O gebruikt voor het stuursignaal pin 4 en voor het geluid 3 en 5 (zelfde als MFB)

Groeten Martijn

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member

De 6 polige kabel voert het/een inschakelsignaal door van links naar rechts en vice versa. Zodoende schakelen beide speakers gelijktijdig.

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
Deel: