Hallo
Ik heb met koninginnedag voor 15 euro een mfb setje gekocht, en omdat ik wat vraagjes heb ben ik op de site gaan kijken. maar tot mijn verbazing staat mijn type er niet bij, sterker nog in de service manual word hij ook niet genoemd.
ik ben wat foto's gaan schieten zodat jullie kunnen kijken en vergelijken welke speakers het nu echt zijn en of iemand hier zelf iets gemodificeerd heeft.
Naar mijn id namelijk wel.
hebben jullie ook enig id of er nog ergens naslagwerk te vinden is over deze boxen want ik kan er heel weinig over vinden...
mv gr jeffrey
Aristona wrs. Hoe zien ze er aan de achterkant uit? op de 2e foto is het doek niet origineel, maar de units lijken me origineel.
leuk hoor, voor 15 euro! π da's geen geld.
Het zijn technisch gezien dezelfde als de 544.
Het doek lijkt me inderdaad niet origineel, daar hoort een baan door te lopen van boven naar beneden (andersom mag ook 8) )
maar er staat wel een folder op de site hoor:
http://www.mfbfreaks.nl/folders/1977/2/imagepages/image2.htm l"> http://www.mfbfreaks.nl/folders/1977/2/imagepages/image2.html
beetje gammel plaatje, maar je ziet wel waar het over gaat π
je bent het stripje aan de bovenkant kwijt, maar who cares? puike speakers hoor.
welkom in de wereld van MFB...nou ben je de pineut en heb je zo je hele huis vol met dat leuke spul, wacht maar af π
haha das grappig dat je dat zegt.
omdat ikzelf muziek draai en ook redelijk produceer vind ik kwaliteit natuurlijk wel belangrijk, daarom heb ik in de afgelopen jaren al wat spul verzameld.
ik heb zelf van mn vader een setje 22rh 486 (geleend)
en 2 setjes: 22ah/487 70w en 22ah/487 50w
heb nooit geweten waarom het hetzelfde type is en niet t zelfde wattage maar ze doen het prima en eigenlijk ben ik dus al een beetje verwend.
ik ken wel een aantal mensen met mfb speakers en ik was natuurlijk zoals de meeste direct verkocht aan de klank...omdat ze bij marktplaats altijd vrij prijzig zijn ben ik er nietecht actief naar opzoek gegaan....maar voila het werd koninginnedag en mijn lucky day was daar...
Ben inmiddels wel compleet verkocht aan het mfb concept
πΏ
beetje dom is het wel....maar ik zie dat ik ook de DUX uitvoering heb...
iemand n plaatje hiervan of is het uiterlijk hetzelfde als de aristona?
voor de 544 serie is de dux en aristona hetzelfde. Het enige is het typeplaatje rechtsonderin dacht ik. In duitsland zijn deze speakers onder gewoon Philips verkocht. Wie weet als je het plaatje eraf wipt staat dit er wel onder...