Hallo MFB'ers
Wie van jullie heeft een set (of meerdere) van de 585 in gebruik?
Sinds kort heb ik ze aangesloten en ik moet zeggen, vooral bij Dolby Digital Films ik tot mijn verbazing moet constateren dat het geluid praktisch te vergelijken is met de 544 ipv de speaker die opgevolgd werd, de 541.
Zou dit misschien komen doordat de acoustische kastinhoud van de 544 gelijk is aan de kastinhoud van 585?
Gaarne feedback
groetend
F. Thalen
Hoi Freddy,
Ik denk eerder dat dit komt doordat de 585 twee aparte versterkers heeft, net als de 544.
Groeten,
[%sig%]
Ik had ook al gerapporteerd at de 585 erg BIG klinkt in vergelijking met de 541.
Ik heb een Dolby Digital opstelling met 2x541 voor en 2x585 achter. 4 kanaals dus. Klinkt erg goed, ik gebruik een Terratec DMX 6Fire geluidskaart.
Ik ben van plan in de huiskamer ook een surround opstelling neer te zetten, gelukking heb ik nog een paar 541's staan die ik voor f 25 een keer op Koninginnedag in Amsterdam heb aangeschaft... In de huiskamer heb ik een PC staan met de Philips Acoustic Edge geluidskaart, dus zodra de 541's hangen dan kan ik meteen draaien.
Hoi Jongens.
Ik weet dat dit een topic van verleden jaar is.
Maar ik wou graag vragen, of alleen het laag van de "585" met de "544" te
vergelijken is.
Mid en hoog is ook erg belangrijk, alhoewel de "544" een 3-weg is en de "585" een 2-weg.
Wie heeft er ervaring met de "585"?
Ik heb ze 1 keer eventjes mogen horen, maar dat was in een winkeltje en iemand had ze al voor m'n neus weggekaapt.
Heeft iemand misschien nog een setje "585" over???
Groetjes Rob
Hallo luitjes,
Ook ben sinds afgelopen zondag in bezit van een paar 585's voor mijn achterkanalen. Ze zijn qua uiterlijk nog niet perfect, maar daar moet ik even tijd voor vinden.
Mijn huidige opstelling: Philips DVD 956, Marantz PM 72 voor de frontkanalen, waar mijn SX 6587's op staan. Als centerspeaker heb ik een Philips 25 PV 7966 TV met letop: een audioINGANG voor het geluid en tenslotte als rears de 585's. In een woord: VET. Een subwoofer wordt totaal overbodig! Film wordt zo een echte beleving. Het laag is echt voelbaar aanwezig! Ik denk dat alleen mijn buren niet altijd even blij met me zijn! (hihi)
Ik verkoop dagelijks van die Home cinema @!#$ als je het met mijn set vergelijkt!
Grtz,
Mnoe
[%sig%]
Hoi!
Hiero ook een 587 main en 585 rear speakers user..... en errug tevreden. Toch adviseer ik je een subwoofer erbij aan te sluiten indien je van 5.1 of 6.1 geluidskaart/decoder gebruik maakt. Dat heb ik ook gedaan en er is hoorbaar/voelbaar verschil (afhankelijk van datgeen in het audiogedeelte gecodeerd is voor dat 0.1 kanaal).
Ik ben er inmiddels ook wel achter dat het laag dat uit mn subkassie komt, wezenlijk 'anders' is dan het laag uit mn MFB's....en dat is bij een Gladiator of Pearl Harbour net het puntje op de spreekwoordelijke i.
Zover ik weet downmixed een geluidskaart/decoder nooit het 0.1 kanaal naar de mainspeakers...dus dat 'extra' laag mis je eigenlijk als je geen sub hebt aangesloten.
Probeer het eens uit!
uiteraard mixt de DVD decoder software het 0.1 kanaal naar de frontspeakers indien gewenst. Wel een beetje up to date software installeren anders is de optie misschien nog niet aanwezig.
het laag uit de Sub waar je enthousiast over bent is natuurlijk prachtig, maar met 2x587 en 2x585 is een sub niet perse nodig is mijn idee.
De 4 speakers kunnen tot plm 30-35Hz goed weergeven, laag genoeg dus. Het kan lager natuurlijk maar dan is het de vraag of zulke lage frequenties uberhaupt vaak voorkomen in films. Ik vermoed van niet.
Dat het wel lekker klinkt door een gemiddelde sub is vers 2, maar ik denk dat we dan niet meer over een audiofiele weergave praten. De Sub maakt er een overdreven experience van door het laag op te pompen en te vervormen.
vervormd laag klinkt altijd vetter dan clean laag uit de MFBs. Om het zorgvuldig opgebouwde laag van 4 MFBs te laten "verpesten" door een Sub erbij lijkt me gewoon geen goed plan...
Ik heb zelf 2x541 en 2x585 en zelfs daarmee heb ik indrukwekkend laag.
Maar ja goed als ik een vrijstaand huis had gehad was ik misschien ook wel met een (goeie) subwoofer bezig gegaan om te kijken of er toch nog iets valt te verbeteren.....
Hallo mr Thalen,
Ik gebruik 585tigers in mijn thuisstudiootje als monitors. Afmixen lukt uitstekend. De speakers klinken heel neutraal en ik vind het de mooiste mfb's die er zijn. Misstaat dan ook absoluut niet in de hedendaagse woonkamer. Mijn broer heeft 532tigers en die klinken ook heel goed maar veel rauwer, niet zo verfijnd (ook wel aan de bouw te zien). Mijn eerste indruk was overigens het indrukwekkende basgeluid dat uit zulke kleine speakers komt. Door het compacte formaat, het uitzicht en de prestaties doe ik ze in ieder geval nooit meer weg. Andere mfb's wil ik ook wel eens horen.
belgische groeten van
bert
Hoi Bert
Grijp je kans en kom naar de MFB dag 16 feb 2003.
Kun je ze allemaal horen.
[%sig%]