Dag beste freaks,
Het is ff gelden dat ik hier ben geweest. Ben lekker van me vakantie en MFB’s aan het genieten 🙂
De vraag die ik heb, ik ben gisten bij een kleine produceer studio geweest, daar hadden ze nog nooit gebruikte 9638, met platte luidsprekers staan.
Ik liet de eigenaar weten dat ik er interesse in had [MFB=MFB!] maar nog even wat informatie op wilde zoeken over deze speakers.
Naar mijn mening zijn deze dus best wel bijzonder!
De eigenaar wist nog geen prijs maar wilde er wel een behoorlijk bedrag voor hebben…
Weet iemand wat de richtprijs is voor deze speakers, in zeer goede staat?
Bedankt
Als ze echt in nieuwstaat zijn dan zou ik er uiterlijk tussen de 250 en 300 euro voor geven. Je moet je wel beseffen dat dit (vind ik persoonlijk) een redelijke MFB speaker is. De bandtweeter is mooi maar daar heb je alles wel mee gezegd. Ik vind het een matig geluid en het lijkt een onwijze gave (zware) speaker op het plaatje maar als je hem in het echt ziet dan is het een een lelijke speaker. Veel goedkoop fineer, veel plastic, veel last van kraken (dat is niet zo erg). Volgens mij zijn de bezuinigingen toen begonnen bij Philips. Maar als je hem echt gaaf vindt en hij klinkt goed (volgens jou) dan moet je hem gewoon kopen. Het blijft allemaal persoonlijk.
Groetjes,
Jan
Als ze werkelijk nieuw zijn (en ook zo spelen) is bovenvermelde prijs een koopje. Heb al meermaals 9638's 300 Euro en hoger zien gaan (niet nieuw). Maar laat de verkoper zelf maar eerst een bedrag noemen... je weet nooit. 🙂
Je moet wel beseffen dat (dit vind ik persoonlijk) de 9638 een vd betere MFB speakers is. De bandtweeter alsook middentoon zijn betere chassis dan de daarvoor gebruikte speakers op MFB-boxen. Tweeter moet wel op oorhoogte staan. Woofer geeft een mooie bass, misschien iets minder dan een 587 (maar niet veel!) Qua klanknatuurlijkheid duidelijk beter dan z'n oudere broertjes.
Typisch 80-er-jaren-design, maar wel vrij discreet. M'n vrouw had er absoluut geen problemen mee. 🙂 Goedkope fineer, komt los (kun je wel plakken) en soms krimpt deze fineer ook (teveel zon). Je kan dan het vrijgekomen blank stukje even onder handen nemen met donkere beits. Achterna zie je er dan bijna niets meer van.
Kortom Remie, goed kijken/luisteren en als ze goed zijn, aanschaffen die dingen.
Remie,
Wel ruime tijd testen hoor ! (een uurtje ofzoo )
Bart en Cuno hebben ze. Dat zijn de aangewezen personen om advies te vragen dus. Verder: Het is MFB dus niet laten staan!
[%sig%]
Ik weet niet of deze set op marktplaats stond ,maar daar zijn ze nu weg
dus ik neem aan dat Remie de gelukkige eigenaar is geworden.
(jammer ik zat er ook achteraan met 200 euro.)
Bedankt voor de reacties, zo te lezen erg toffe MFB's 😀
Dit is niet via Marktplaats, ik koop liever niet via internet.
Deze MFB's staan bij een kennis van me 🙂
Heb nog niets gehoord wat hij er voor wil hebben, ff afwachten nog!
Hoi Remie en andere mfb freaks.
Die set van marktplaats ben ik maandagavond in Bussum op gaan halen.
Zagen er goed uit en waren technisch 100%. Plopten zelfs niet bij in- en uitschakelen. Als enige moest er nieuw doek op gezet worden en een nieuw veertje aan het typeplaatje. Is geen probleem en 'kmaak dan tevens een nieuw frontje (eentje was wat gammel).
Ik had reeds een setje 9638's en wil er in totaal 6 hebben.
Mocht jij geen interesse hebben in die set van die kennis van jou dan hou ik me aanbevolen.
Wil ze anders wel ruilen tegen 4xF9434 waarin dezelfde luidsprekers gebruikt worden (uiteraard geen mfb).
[%sig%]
Bericht bewerkt (08-08-2003 11:04)
Beste,freaks
Ik ben nog steeds op zoek naar een goede set MFB 9638. Mocht iemand
ze willen verkopen hou ik me graag aanbevolen.
groeten Martijn.