Meldingen
Alles wissen

kapotte 544

5 Berichten
2 Gebruikers
0 Reactions
427 Bekeken
(@ronvonck)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Topic starter  

Bij mij thuis heb ik een spanningspiek gehad waarna 1 van de 2 544's ermee ophield. Hij doet helemaal niets meer (zelfs geen ledje) en ik vroeg me af of er iemand een idee heeft waar dat aan kan liggen. De zekeringen zijn allemaal vervangen ( zelfs de thermische)!

Overigens ben ik met diezelfde 544's naar een reparateur gegaan en zag daar een setje 9638's staan in perfecte staat. Ook maar meegenomen dus.
Ben heel benieuwd hoe dat samen gaat klinken! (Moet wel ff de 544 gerepareerd worden!

Kan iemand mij helpen!???

Citeren
(@ronvonck)
New Member
Topic starter  

Waarschijnlijk is de voeding kapot gegaan, gelijkrichter en misschien alles wat erachter zit. Ook de trafo kan doorgefikt zijn, hoewel ze wel wat kunnen hebben.

Je zult in ieder geval de voeding moeten nameten, om de oorzaak te kunnen achterhalen.

groeten,

tim

BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member
Topic starter  

Dank Tim.
De 544 is inmiddels weer in volle gang!
Het was overigens niet de voeding!
Er waren 3 diodes doorgebrandt en zo'n beetje de halve printplaat was aan de achterkant weggebrand!
FF wat werk maar weer helemaal goed!

Nu dus dubbelgenieten!
setje 544's met een setje 9638's!

groet

BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden

Blub,

Dat is een fikse reparatie geweest, vooral voor zo'n oude MFB! Meestal veroorzaakt het vervangen van zoveel componenten alleen maar meer leed bij de overige componenten, met als gevolg dat je een soort "kettingreactie" krijgt, waarbij je eigenlijk de hele boel achter elkaar eruit blaast.... Dit geldt echter meer voor de versterkergedeelten, ikkan me voorstellen dat dat bij een voedingsschakeling wat minder ernstig ligt. Ook een geluk dat de zwaar beschadigde print zelf nog kon worden hersteld, vermoedelijk hebben ze flink wat sporen liggen doorsolderen die letterlijk waren weggefikt....
Je hebt geluk gehad! Ben heel benieuwd hoelang deze MFB nog meegaat trouwens... hou ons op de hoogte!

Groeten,

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member
Topic starter  

Zal ik doen!

BeantwoordenCiteren
Deel: