Meldingen
Alles wissen

kasten mfb545

16 Berichten
5 Gebruikers
0 Reactions
1,015 Bekeken
(@ronvonck)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Topic starter  

Ik heb een aantal maanden geleden met Ferrie Reiniers gesproken. Hij heeft veel verstand van de 545. Hoe weet je nu welk type mfb 545 je hebt? Heeft de eerste versie (die problemen heeft gehad) nu een zwarte of een grijze woofer? Zijn alle "slechte" met het typenummeer 545/00R. Wie kan hier wat duidelijkheid in brengen. Zou ik in contact kunnen komen met Ferrie? En zijn er nog kasten zonder speakers van de mfb 545 te krijgen? Zo niet, hoe krijg je zo'n kast dan weer mooi? Wie kan mij helpen?

Citeren
(@c-walters)
Reputable Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden

Hallo Jan

Wat wil je doen? De kast vervangen?

Cuno

BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member
Topic starter  

Geachte meneer, ik wil als het kan de kasten vervangen of helemaal opknappen. Ik weet niet of dat kan. Het liefste koop ik twee mooie lege kasten en ze het hele spulletje over. Ik weet alleen nog steeds niet hoe ik weet welk type 545 ik heb. Deze heeft een zwarte woofer en een zwarte middentoner en een zwarte tweeter. Ik hoor dat er met de eerste serie problemen zijn geweest. Maar waar kun je dit ype aan herkennen. Maar als iemand mooie zwarte (want die heb ik nu ook) kasten heeft dan zou ik dat graag willen weten. Anders ga ik ze opknappen alleen weet ik niet hoe ik dit moet doen.

Groeten, Jan

BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member
Topic starter  

Hallo Jan,

Ik heb een setje 544's, de kasten waren ook niet mooi meer toen ik ze kocht. Ik heb ze met een fijnkorellige schuurpapier licht opgeschuurd en toen in hoogglans pianolak (kleur zwart) gezet. Na het drogen van de lak zag je de houtnerven ook weer terug.
Wat betreft de 545's, de eerste serie hadden grijze speakers, de tweede serie waren zwart. Een kennis van mij heeft nl. de eerste serie 545's en die zijn voorzien van grijse speakers. De beste man wil ze helaas niet kwijt.
Hoop dat hierbij je probleem is opgelost.

Yde

BeantwoordenCiteren
(@mutje)
Trusted Member

Sander heeft nog een setje 545 te koop staan.
Misschien kun je daar iets mee.
Je kunt ze vinden op marktplaats.nl

gr. Mutje

P.S.
Ik ben degene die een half jaar geleden de 587 van je heeft gekocht.

BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member
Topic starter  

Hoi sander

Ik zie dat je eindelijk je MFB op marktplaats heb gezet.
Ik zag ook dat je scheef dat je al een bod van Γ’β€šΒ¬ 700 heb gehad maar dat lijkt me erg hoog voor de staat waar in deze set verkeerd.
Ik wil je een bod doen van Γ’β€šΒ¬ 200,-

Met vriendelijke Groeten
Ferrie Reiniers

0356241641
0625132811

BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member
Topic starter  

Hoi sander

Ik zie dat je eindelijk je MFB op marktplaats heb gezet.
Ik zag ook dat je scheef dat je al een bod van Γ’β€šΒ¬ 700 heb gehad maar dat lijkt me erg hoog voor de staat waar in deze set verkeerd.
Ik wil je een bod doen van Γ’β€šΒ¬ 200,-

Met vriendelijke Groeten
Ferrie Reiniers

0625132811

BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member
Topic starter  

Hallo Ferrie,

Dat bod van 700 euro is gedaan door thomas πŸ™‚
maar als de boxen nogmaar 200 of 300 waard zouden zijn hou ik ze liever zelf want dan heb ik er toch niks aan om ze te verkopen.

Groet Sander

P.S is er geen makkelijkere manier om te kijken of iemand iets aan je vraagt op ut forum want soms kijk ik hier en daar wel is en dan vraagt of zegt iemand iets tegen mij op ut forum maar dan zie ik dat per toeval !

BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member

Hoi Sander.

1. Mijn bod is serieus, dus ook al zou iemand je vertellen dat de boxen minder waard zouden zijn, waarom zou je ze dan niet voor dik het dubbele verkopen? Da's nou zakendoen πŸ˜‰ Maar daar hebben we het ook per e-mail al over gehad....

2. Over het volgen van de discussies in het Forum; hiervoor zijn geen speciale mogelijkheden helaas. Wat ik zelf altijd doe is de datum van de Forums / topics in de gaten houden. Zo weet je meteen of er ergens wat nieuws is bijgekomen.

Groeten!

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member
Topic starter  

Hey Thomas,

keey, maar ik had je tog ook al gemailt dat bij diegene dat je waarscheinlijk de woofer niet kan repareren πŸ™
en dat ook bij diegene de eindtransistor(en) zijn doorgefikt, GRRRR wat een sukkel ben ik ook geweest toen ik zekeringen haalde, en die sufferd van een verkoper d8 ook dat er 15 stond inplaats van 1,5 A :-@ !!!!

Over die woofer en die transistoren dat weet ik ook net want dat heb ik net even gevraagd en ik ga daar niet over liegen ofzo , dat is gewoon zo en alles wat ik van die boxen weet staat hier !

Maarja fouten maken is menselijk.

Ik heb nu de woofer aanstaan die ut dus WEL helemaal goed doet en
die geeft tog wel een heel goed geluidje, zeker voor die tijd,
ik heb um net ff van de zolder afgehaald (stond daar te verstoffen) en MAN het lijkt wel of die dingen met de dag zwaarder worden !!
( die andere 545 staat nog bij degene die ze toen ook voor mij had gerepareert, ik ben hem daar nogsteeds heel dankbaar voor πŸ™‚ )

Owja, ik had nog effe een vraagje,
Kan je die MFB 545 boxen ook op een losse versterker aansluiten ????
of komt de rook er dan uit ?

Groet Sander

BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member

Hoi Sander,

Ehm, dat van die transistoren dat had je mij dus inderdaad ook nog niet verteld hè... En ik heb mijn bod dus ook gebaseerd op alle andere mankementen, niet op die uitgekookte transistoren πŸ™
Zijn die inmiddels weer poging-tot-gerepareerd? Ik vind het wel allemaal enge verhalen die je vertelt over wat je box al allemaal heeft meegemaakt.... Zijn er misschien nog meer geheimen? En het is misschien een wijs besluit als je die reparateur vraagt om de box verder maar met rust te laten, voordat de waarde echt naar kritieke punten daalt... Niet dat ik geen vertrouwen in hem heb, maar het klinkt allemaal nogal barbaars als ik eerlijk ben.... 15 ampére... wat een marteling!!!!

Over je versterker-vraag, je kunt de boxen inderdaad ook op een gewone versterker aansluiten, als je de ingangsgevoeligheid helemaal terugdraait. Probeer dit liever niet, want als je de instellingen niet goed hebt staan dan kun je die ene box die het wel nog doet met heel weinig moeite ook heel erg kapot maken.......

Heb je trouwens al een idee hoelang je de advertentie nog op marktplaats wilt laten staan? Ik ga binnenkort naar mijn vader (Utrecht) en die wil graag even met mij met de auto tot bij jou rijden..... Profiteren dus!

Over die gekookte box moeten we het dus nog maar eens hebben, maar het lijkt me verstandig als we dat per email doen.

Groeten!

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member
Topic starter  

Hallo Thomas,

Ik zal je als eerst even zeggen dat IK die 15 A zekering erindeed, die kocht ik bij een echte electronica winkel, dus degene die heb voor me repareert deed m dr niet in, en ik weetdat hij het heel goed kan , hij heeft gewoon een nieuwe woofer nodig en dan komt alles weer goed...

Over de versterker, ik heb er nognooit een versterker opgehad en dat zal ik nu ook niet doen πŸ™‚

Die advertentie blijft staan tot ze verkocht zijn denk k he , maar je mag altijd welus komen luisteren/kijken, ik heb nu dus die box die het wel goed doet thuis staan, en ik ga denk ik ook nog ff een kapotte 545 woofer regelen om dan zal ik dat zwarte bolletje in t midden van de woofer even erop lijmen met super sterke lijm van pa πŸ™‚
en die deuk ga ik met mijn vader ook nog uitdeuken als ik de box hierheb en als het allemaal lukt...

Groet Sander

BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member
Topic starter  

Geachte heren, ik open hier een topic over hoe ik de kasten van een MFB 545 weet netjes kan krijgen en opeens gaat het de hele tijd over de boxen van Sander (die mijn inziens wel heel veel mankeren!) Zou iemand antwoord op mijn vragen kunnen geven (zie eerste berichtje) en zou deze discussie ergens anders gevoerd kunnen worden. Ik wil wel graag kwijt dat er wel over hele rare bedragen wordt gepraat over een mfb 545 die ooit (25 jaar geleden!!!) fl. 4000,- per stuk kostte. Mijn vader heeft ze nog verkocht en ze gingen voor een STUK LAGER de deur uit. Dus laat je niet gek maken met de adviesprijs van toendertijd. En natuurlijk is het MFB gebeuren een mooi iets maar soms moet je het allemaal wel een beetje relativeren! Ik schrik echt van de prijzen die gevraagd worden voor deze speakers! Als ze nou echt in NIEUWSTAAT zijn en ze zijn TECHNISCH helemaal perfect dan kun je wel wat meer bieden. En klinken ze nou echt zoveel keer meer beter dan een mfb 544 of een mfb 587! Want je moet er wel soms het tigvoudige voor betalen! Succes met het zoeken naar een paartje 545 tegen een normale prijs. We hebben het tenslotte niet over goud!.

Met vriendelijke groet,

Jan van der meer

BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member
Topic starter  

Jan,

Ik weet niet hoe je je kasten weer mooi kan kijken.
De meest rigoreuze manier is natuurlijk het fineer eraf halen en er niet op zetten. Maar of dat dat zomaar lukt weet ik niet.

Wat ik zelf altijd doe als ik een speaker moet repareren is op de onderzijde die meestal het meest bescadigd is gewoon uitproberen wat wel en wat niet kan en wat het moiste resultaat geeft. Je kunt dan denken aan een merkstift oid.
Goed schoonmaken met een sopje zal ook al heel wat rommel weghalen van je kasten. Misschien dat de krassen dan niet meer zo opvallen.
Voor wat betreft de goede en de slechte woofer, daar kan ik je helaas niets over vertellen.
De enige 12" woofer van Philips die ikzelf ken is de ad12250 en die heb ik 10 jaar nog niet kapot gekregen. En ik draai er toch echt een versterker met 250 watt RMS op leeg. (Bose 1800 series)

Die vraag zou dus echt echt de documentatie van philips moeten komen.

En dan nog dit.

De speakers van philips willen nog wel eens verkleuren. (lichter worden).
Laat je dus niet foppen als er een oude serie is met grijze conussen. Die kunnen zomaar verkleurd zijn.

Veel succes,

Jan

BeantwoordenCiteren
(@leendert)
Reputable Member

Nu ben ik ook in het bezit van een setje 545 met verschoten frontjes en er is een kattenaanval op geweest maar er gaat een gerucht over de frontdoekjes dat dat weer verkrijgbaar is , wie weet het adres ? ik meen in amsterdam.
Ik hoor het graag..

BeantwoordenCiteren
Pagina 1 / 2
Deel: