Er wordt op marktplaats door Marco uit Waddinxveen een paartje mfb 544 te koop aangeboden. Ik ben net wezen kijken en in 1 van de speakers zit GEEN MFB woofer. Ik ben er al een keertje ingestonken, maar geen tweede keer meer. De verkoper zegt dat hij nergens van weet! Een gewaarschuwd mens telt voor 2!
Groetjes,
Jan
Jan,
Heb je dit ontdekt door de twee extra draadjes in de woofer of anders? Ik heb namelijk ook een set 544, en ik weet niet of het een groot probleem is, maar geen enkele van de vier draadjes geeft een brom als ik er op duw... Daarentegen krijg ik ze bij oversturing wΓΒ©l de beveiliging in... Deel je ervaring!! En misschien is mijn reactie niet op het juiste forum, maar toch!!
Grtz. Peter
Had Je Nog Niet Genoeg MFB's Joost?
Peter,
Als jij een MFB hebt die niet bromt als je de draadjes aanraakt is er iets mis.
Bij een draadje MOET het ding gaan brommen.
De speaker waar Jan het over heeft heeft waarschijnlijk slechts een MFB woofer. Dus heeft een speaker slechts 2 ipv 4 draadjes.
Testen is eenvoudig. Zet de speaker aan en blaas hard tegen de conus van de woofer. De speaker zal deze vreemde beweging corrigeren en snel terugbewegen.
Deze truc werkt altijd.
Jan Scherps
Jan,
Dan moet je wel heel hard blazen, toch?
[%sig%]
Dat valt best mee. (een stevige "puf") Probeer maar eens.
Jan,
Ik zal het eens proberen, ondanks min kortademigheid π
Tnx 4 the Advise!!
Heb begrepen dat iemand ze inmiddels toch heeft gekocht en een woofertje zoekt via het Forum. Ik vind 155 Euro op zich geen mega-miskoop, zoΓΒ΄n wooferte valt overal uit te halen.
Groeten!
[%sig%]