ik heb een manier gevonden om een vollere bas te krijgen in mfb 544
simpelweg de bekabeling vanaf de print naar c 535 en vanaf c 535 naar de connector te vervangen door dikkere draad ik heb 1mm gebruikt parralel met de oude draad. en ook de draad van de connector naar de massa ook de draad van de woofer naar de connector ik heb eerst 1 box gedaan toen aan de balance gedraaid en inderdaad de lage tonen waren voller ook toen ik ze allebei op 1 kanaal hing daarna ook van de andere box de bedrading vervangen
ik dacht misschien ook interesant voor mede mfb eigenaars??
Je zou eigenlijk de spanningsval over de originele draden eens moeten meten : dan kun je nagaan in hoeverre het meet-technisch uitmaakt.
Wellicht is de connector ook een van de boosdoeners als het gaat om spanningsval.
hoi
de spanningsval over de draad is moeilijk te meten daar je dan een continue (hoge)stroom moet meten en dan gaat de box toch tegen zn limiet bij een 40 hz bass
nou ik weet dat bij passieve boxen de kabeldikte uitmaakt en ook de kabellengte naar de box toe en tegenwoordig zit er in boxen (ook al zijn ze 250 watt)maar hele dunne kabel dus is het bass vermogen minder .en de kabeldikte in de mfb 544 is maar 0.5 mm en parralel met de nieuwe bedrading al 1,5 mm dus kan de stroom beter naar de woofer dus komen de lage tonen beter tot zijn recht. en met testen bleek het wel te schelen het was in ieder geval te horen geen verschil van dag en nacht
maar toch (eerst 1 gedaan)
bedankt voor de reactie