π nou ja hier ook uiteindelijk want ik heb alleen bij de papieren docs gekeken, digitaal bleek ik 'm toch wel te hebben van de 521. dus ik ben al voorzien, maar evengoed bedankt hoor 8)
ook een typfoutje ontdekt: R1025 die ik noemde moet R1026 zijn en hij is inderdaad identiek aan de 521
prima!
ik ga de ruststroom op 0 zetten en meld me weer!
Ernst
ik krijg de ruststroom helaas niet op nul...
hoe ik de pennen ook aansluit en aan de instelpotmeters draai...
ik gebruik de 4 weerstanden die Remi aangaf..
Ernst
dat hoeft ook niet erg te zijn hoor Ernst
hoeveel mV meet je dan nog over begin en eind van de 4 weerstanden, dus zeg maar tussen R874 en R867 ? voor het andere kanaal is dat R1024 en R1017.
bij een juist ingestelde ruststroom zou je 390mV moeten meten, als je nu in de laagste stand belangrijk lager uitkomt zegt dat wel iets over de verhouding warmteontwikkeling die er eerst was en nu met deze instelling.
Je hoeft je geen zorgen te maken dat het geen "nul" wordt
ik kom nu rond de 130 mV uit.... blijft toch wel lekker warm worden!
Ernst
ja da's wel hoger dan ik verwacht had
Remi
moet ik niet meten over alle 4 de weerstanden?
zoals jij het laatste uitlegt, is de meting maar over 2 weerstanden die naast elkaar op de printplaat zitten...
ik had de meter over alle 4 gedaan, dus aangesloten op de buitenste weerstanden..
doe ik iets fout?
Ernst
nee je doet het wel goed, ik heb ook een van de bovenste en een van de onderste genoemd. die andere twee staan parallel dus die meet je meteen mee.
Hoewel ik had verwacht dat je wel lager zou kunnen komen dan de 130mV is het wel een factor 3 minder. voor de warmte ontwikkeling is dat een factor 9 dus het zou toch een heel stuk moeten schelen
ok
dan hou ik ze zo!
Ernst