Hallo iedereen,
ik ben een Belg en ik weet niet ver bij me vandaan een winkeltje op de buiten dat uitgebaat wordt door een ouder koppeltje. Een jaar geleden ben ik daar binnen gesukkeld op zoek naar een pomp voor mijn wasmachine. Als liefhebber van vintage audio herkende ik daar onmiddelliijk verschillende oude speakers en radio's. Allemaal spullen die nooit verkocht waren geraakt. Zo gingen er vb bolspeakers van Itt aan het plafond, stonden er kleine würfelspeakertjes van Grundig enz. Toen kende ik wel MFB maar ik kende niet alle modellen. Er stond ook een model met een bronskleurige metalen grille aan de voorkant en ingebouwde elektronica aan de achterkant. Ik bekeek onlangs nog eens alle modellen op deze site en ik had de 532 nog nooit nader bekeken. Nu heb ik het sterke vermoeden dat die man een koppel NOS 532's heeft staan. Ik heb even (lees enkele uren) in het forum zitten spitten en deze modellen worden door sommigen hoog aangeprezen. Jullie hoeven de discussie hierover niet te herdoen hoor; ik heb allang begrepen dat het een kwestie van smaak is.
Mijn vraag is: wat zou een realistische prijs zijn voor deze MFB's.
Ik wacht op een reactie, maar ondertussen ga ik (nu onmiddellijk!!!) toch eens gaan kijken of het effectief MFB's zijn.
Als eerste reageren op mijn eigen mail...goed bezig! Ben terug van de winkel endaar staat voor 150 euro een koppel NOS 532MFB's, met originele dozen, kabels enz zoals je ze 30 jaar geleden meekreeg uit de winkel. Het originele vergeelde prijskaartje staat er nog op ook.
Is dit de moeite?
Wle een behoorlijk bedrag voor een set 532's maar als deze echt nog nooit gebruikt zijn.. tsja... het kan ook dat iemand ze wel gebruikt heeft maar de doos altijd bewaard. Zijn er beschadigingen (deukjes in het front, krasjes of sporen van een plant erop)??
Het is wel uniek dat iemand de doos nog heeft.
Normaal moet een set 532's voor 50 euro te krijgen zijn, zie marktplaats, maar voor hele nette zie je wel dat er hoger geboden wordt.
Die winkelier is in elk geval goed bij.
De 532 vind ik erg goed klinken!
Hallo, het zijn echt wel nieuwe hoor, gewoon spullen die daar op het platteland nooit zijn verkocht geraakt. Er staan andere onverkochte vintage speakers (vb van die grote passieve Philips met platte speakers), andere merken zoals Canton of zo, Normende enz, enkele autoradio's in de originele 70ties reclamestand, een paar muziekinstallaties van toen, de eerste gettoblasters enz. Allemaal nieuw.
Wat de 532 betreft, de verkoper weet dat het actieve zijn met een versterker erin, maar weet niet wat MFB is. Hij vraagt gewoon zoveel omdat de originele prijs er nog op staat. Binnen een half uurtje ga ik ernaartoe met centen en mijn 209 voorversterker om een testje te doen
Nouja als ze nieuw zijn dan lijkt het me een heel apart item en is die 150 euro niet zo slecht.
Kan wel zijn dat de pluggen/schakelaars een keer moeten ingespoten.
Waar mag dit winkeltje zich bevinden ?
Ja, dat wil ik ook wel weten... 🙂
[%sig%]
En toen werd het stil.......
maar toch een leuk verhaaltje
[%sig%]
Het adres wordt bekendgemaakt van zodra ik de 532's in mijn bezit heb... kinderachtig I know, maar het is ook heeeeeel leuk speelgoed nietwaar. Ik ben toen geweest mijn 209 voorversterker en 109 tuner. Het is de eerste keer dat ik MFB echt heb beluisterd en inderdaad ik was toch onder de indruk. Spiksplinternieuw zijn ze. Maar die ******** van een verkoper had ondertussen zijn oude boekhouding erbij genomen en had ontdekt dat de originele vergeelde prijs die op de speaker stond, de prijs was voor 1 stuk.
Gevolg: prijsverdubbeling en de melding dat ze echt niet in zijn weg stonden.....
Dus zal ik hem een beetje moeten mals maken om de prijs te verlagen.
En hij is taai hoor die oude rakker.
Even erbij vermelden dat MFB speakers hier in Belgie quasi nooit aangeboden worden, dus deze mooie site hier maakt ons wel lekker warm, maar we hebben hier nooit de kans om een koppel te kopen zaols jullie bij vb marktplaats.
Boris
nou ja dat valt wel mee - ik heb enkele weken geleden toch een setje MFB585 opgedoken op een radio-vlooienmarkt (hambeurs) in het zuiden van Belgie (La Louviere).
300 euro voor die speakers? een belg zou dan zeggen "amai" 😉