Philips blijft verbazen!
Vanochtend in alle vroegte op de vlomarkt in Eelde weer zo,n mooi dingetje van vroeger op de kop getikt.
Het bestaat uit een tweetal cubusachtige dingen met afgeronde hoeken,ze zijn in tweeen gedeeld en in de ene zit in de bovenste helft niets (zie je zo niet mooi afgedekt met frontjes) en in de andere zit bovenin een hifi stereo tuner versterker met voorkeuzetoetsen en een uitgebreide toonregeling (auto loudness incl jaja).
Onderin zit in beiden een hifi tweeweg bass reflex systeem incl een woofertje met een vadsige rubberrand.
Uiteraard dragen beiden het befaamde hifi teken; achterop staat dat het door Philips Zweden in elkaar is gedraaid.
En een geluid! Daar kunnen de torentjes van tegenwoordig nog een puntje aan zuigen; en dat voor 9 euro ! :applaus:
Kent iemand deze dingen en staan ze wellicht in de catalogus van een bepaald jaar? Ik heb ze zo niet kunnen vinden!
Tis wel geen mfb maar toch.....
[%sig%]
9 euro !
mazzelpik.
oppoetsen en vasthouden.
[%sig%]
Heeft 't ook ene typenummer?
[%sig%]
Thomas,
aan de voorzijde staat de aanduiding 780 alleen
op de (zichbare) achterzijde : philips Sweden en dan iets tongbrekends
Philips Norko(met puntjes)pingsindustrier AB
Scandinavischer kan bijna niet
ik kan me vaag nog iets uit een oude folder herinneren, das ze deze hadden gemaakt voor kleinbehuizden die toch tophifi wilden.
Mijn slaapkamer is inmiddels in een disco veranderd :heet:
vr gr
Ps cc heeft wel gelijk, maar je moet er wel wat voor over hebben zo vroeg als die markt al begint (kwart over 6)
[%sig%]
Niemand info??
Thomas, komt deze ook niet voor in een van de oude Philips folders???
vrgr
Freddy
[%sig%]
Bericht bewerkt (23-03-2003 13:19)
Ik heb nog een Belgische Philips folder uit 1979 waar de 780 instaat. Ik kan het plaatje en beschrijving evt scannen....
Groeten,
Tim
Tim,
dat zou perfect zijn! Staan daar ook technische details bij? Zou je die naar mij willen mailen?? ) Thalen@zonnet.nl
bvd!
Freddy
Freddy,
Ik heb geen technische details gevonden....zal de zaak inscannen en naar je mailen.
Groeten,
Tim
[%sig%]
Bericht bewerkt (23-03-2003 19:21)
Welke of wat voor technische details zoek je?
Ik heb ook een folder (1979) waar deze in staat. Op de pagina zelf staan wel wat gegevens zoals het vermogen, 2 x 22 Watt muziek en 2 x 15 Watt continue enz.
Achterin de folder staan de gegevens nog iets uitgebreider. Mocht je er belangstelling voor hebben, dan wil ik het je wel mailen.
Groeten,
Hilbrand
Hilbrand als jij de uitgebreide gegevens en Tim mij de foto kan mailen ben ik weer helemaal up-to-date! π
thnx mates
Freddy
[%sig%]
Freddy,
De foto is gemaild......
Tim
ik zoek een pic van de 708 iemand toevallig gezien ?
Dre
[%sig%]
Bericht bewerkt (06-04-2003 01:07)