Hallo Freaks,
Hebben jullie dat gezien op Marktplaats? Een set MFB 567 aangeboden voor het belachelijke bedrag van €600,-
Je denkt dan bij jezelf 'Hoe durven ze het te vragen'. Dat is ook de reden dat ik nu €200,- heb geboden.
Groeten Martijn
Hallo freaks
Er is iemand die blijkbaar erg graag het setje wilde,maar 750 euro is bij de beesten af. Voor die prijs heb ik toch echt zeeeeeker liever een rete goeie
set 587's of 545's
groeten Martijn.
[%sig%]
Bericht bewerkt (10-09-2003 17:41)
De koper heeft duidelijk nog nooit bij "tips bij aanschaf" gekeken.
Groet:Martijn
Ach, als hij er maar blij mee is. En bieden is één op marktplaats, kopen is weer wat anders... Aanbieders willen ook wel eens op hun eigen troep (laten) bieden. Maar voor 750 Euro, sjonge, daar heb je vier (duitse) 545's voor.... ofzo.... 😛
[%sig%]
Thomas,
Ik mis bij tips bij aanschaf wat bijvoorbeeld een set 587 in zeer goede staat mag opbrengen. En volgens mij ook van de 585 en 585.
Groeten Martijn
Martijn,
Met de aanschaf van een set 58x heb ik nog geen ervaring. Tevens heeft niemand mij daarover nog geadviseerd. De 587 kom je relatief veel tegen voor - pakweg - tussen de 200 en 400 Euro, afhankelijk van de staat.
Wat me echt opvalt is dat je de 586 en 585 amper ziet....
[%sig%]
Hee Wim! Ik zag net dat er 750 euro is geboden voor een paartje 567. Is dit echt of biedt deze persoon op zichzelf! Je gaat toch geen 750 euro voor een paartje 567 betalen? En ik zal het wel weer beter weten maar ik heb ze allemaal (544, 567 en 587) in de woonkamer gehad en uitgebreid geluisterd! 544 rechts, 567 links etc. Alle mogelijke combinaties en wij (mijn vriendin en ik) vonden de 587 VEEL beter klinken als de 567. Ik snap echt niet waarom mensen deze speaker willen hebben. Het is gewoon een grotere 544 en dan klinkt die 544 ook nog beter. Veel mooier stereobeeld (mits een stukje van de vloer geplaatst). Voor 750 euro mogen ze wel nieuw zijn. Wat heeft een paartje 567 eigenlijk nieuw gekost? Dat is de enige speaker waar ik het niet van kan vinden. Ik wil trouwens wel een opzetje doen voor de prijzen van de 585,586,587. Aangezien de 587 bijna altijd problemen heeft met de middentonen (behalve als Wim hem heeft gereviseerd!!!) mag een paartje tussen de 200 en 250 euro kosten denk ik. De 586 mag maximaal 175 euro kosten maar moet dan wel picobello zijn en een paartje 585 maximaal 150 euro, maar dan wel in nieuwstaat. Misschien heeft er iemand andere prijzen in gedachte. Maar 750 euro kan ik bijna niet geloven voor een paartje 567. Je koopt toch speakers voor de geluidskwaliteit en niet omdat er 567 op staat. Dit is eigenlijk net zo'n verhaal als de 545. Ik heb ook een paartje 545 gehad (kwamen uit de professionele geluidsstudio van Philips) en die medewerkers hadden ook een duidelijke mening over de 545. Philips wilde hiermee doorbreken maar het is nooit een succes geworden. Ik heb mijn 545 paartje verkocht omdat ik ze persoonlijk een stuk minder vind klinken als de 587 en omdat ze ongeschikt zijn voor mijn woonkamer. Maar het blijft allemaal persoonlijk. Maar volgens mij is dit echt iemand die op zijn eigen boxen biedt!
Jan
Dit moet haast wel een geintje zijn.
150 euro meer bieden een half uur nadat de vraagprijs geboden word is verdacht.
Mijn inschatting qua max. prijzen:
541: 100 euro
544: 125 euro
567: 225 euro
587: 250 euro
545: 600 euro
(per stel natuurlijk en in onberispelijke staat)
Er komen er steeds meer op de markt omdat mensen op deze site zien wat er voor richtprijzen voor staan. Dat is denk ik een goede zaak ook al vinden sommigen deze prijzen wat aan hoge kant. Maar zonder deze richtprijzen verdwijnt er een hoop bij het grofvuil (is mij letterlijk door iemand zo verteld) en zouden wij freaks helemaal naast de pot pissen.
Maar je moet je niet je eigen glazen in gaan gooien door te gretig te zijn en te gaan overbieden. (wat nog niet wil zeggen dat ze uiteindelijk voor de biedprijs weggaan natuurlijk) Toch, wanneer iemand ziet dat er 750 wordt geboden voor 567's dan zul er snel heel veel setjes op marktplaats verschijnen denk ik.
Maar niet de mijne. Toffe sound, die 567 dat wel, maar:
587 rules ok