Kan er iemand mij zeggen wat men aan een normaal goed uitziend paar (waar niet aan gesleuteld is) mfb 567 mag spenderen ?
En waarom men zoveel meer voor de 567 geeft dan voor de 544 ?
Is de 567 dan zoveel beter van geluid ?
Ik weet dat de 567 veel minder gemaakt is en dat de 541 en 544 eerder massaproduktie waren .
@Belgje wrote:
Kan er iemand mij zeggen wat men aan een normaal goed uitziend paar (waar niet aan gesleuteld is) mfb 567 mag spenderen ?
En waarom men zoveel meer voor de 567 geeft dan voor de 544 ?
Is de 567 dan zoveel beter van geluid ?
Ik weet dat de 567 veel minder gemaakt is en dat de 541 en 544 eerder massaproduktie waren .
Een normaal goed uitziend paar MFB 567 brengt/kost nu zo'n 150 Γ 175 euro (ze zijn weleens voor 250 euro of meer van eigenaar gewisseld!)
Je geeft het zelf al deels aan waarom men meer geeft voor de 567 dan voor de 544, er zijn er minder van gemaakt dan van een 544 (en 541)! En meestal betaal je voor groter/meer altijd meer dan voor iets kleiners/minder. Doordat alleen de woofer wat grote is, verschillende de prijzen ook niet eens zo drastisch!
Zelf vind ik de 567 lekkerder klinken dan een 544, maargoed dit kan ook met smaak te maken hebben!
Met vriendelijke groet,
Ton Wijers
Bedankt Ton voor de uitleg .
Vind zelf regelamtig dat er nogal overdreven wordt met de prijzen van de 567 !
nog maar gezwegen van de 545 !! die zijn volgens mijn bescheiden mening helemaal buitensporig , π
nog ietsje (veel π ) meer en je hebt een paar Meridian ! maarja deze zijn dan gebaseerd op de dss technologie die ze van flips overkochten en perfectioneerden als ik het goed heb .
En jamo had zeker de mfb patenten gekocht maar er nooit veel mee aangevangen buiten een paar prullen en een subliem maar onbetaalbaar THX home cinema systeem
@Belgje wrote:
En jamo had zeker de mfb patenten gekocht maar er nooit veel mee aangevangen buiten een paar prullen en een subliem maar onbetaalbaar THX home cinema systeem
Een paar prullen zou ik het niet noemen, volgens mij waren die "prullen" beter dan de Philips-varianten (iig de versie van jamo met 30cm woofer tegenover de MFB545!). En de prijs van de Jamo MFB subwoofer uit de THX home cinema ligt rond de β¬ 1000,- wat zeer netjes te noemen gezien wat je ervoor terug krijgt, dus niet direct Jamo de grond in gaan stampen.......
Met vriendelijke groet,
Ton Wijers