Meldingen
Alles wissen

Renovatie 22 RH532 PL00

22 Berichten
11 Gebruikers
0 Reactions
1,409 Bekeken
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden

Mooi opknapwerk! Alleen jammer dat je zo'n kring van een plant er niet uit krijgt.

BeantwoordenCiteren
(@rinoceros)
Active Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Topic starter  

@Zapper wrote:

Mooi opknapwerk! Alleen jammer dat je zo'n kring van een plant er niet uit krijgt.

Nu komen ze bij mij uiteindelijk hoog te staan, dus zal ik die kring niet zien. Echter hij stoort me niet zo erg. Als ik nog verder was gaan schuren (de kring zit dus echt helemaal door en door) was ik door het fineer heen gegaan.

Het was voor mij, puur uitproberen of het weer acceptabel zou worden. Anders had ik er nieuw fineer op moeten plakken en met name de zijkanten zou ik nooit meer zo mooi krijgen, omdat die in verstek zijn gezaagd.

Ik ben tevreden met dit resultaat, ik had er wel een hard hoofd in, vooral als je de eerste foto's bekijkt, en neem maar van mij aan, dat de foto's nog een heleboel verbloemen.

Om je een indruk te geven, staan hier twee Hires foto's:

http://www.xs4all.nl/~mgleeuw/MFBfreaks/HiRes/HPIM1404.JP G">
http://www.xs4all.nl/~mgleeuw/MFBfreaks/HiRes/HPIM1423.JP G">

Let op, de foto's zijn ongeveer 1Β½MB groot πŸ™„

BeantwoordenCiteren
(@rinoceros)
Active Member
Topic starter  

@herman wrote:

De print is niet slechter dan de latere, enkel hij is niet geverfd.
Dat is weer onhandig als je niet weer weet waar de plus van je pas uitgesoldeerde elko zat πŸ™„

In het ergste geval knalt er wat, en in het wat minder ergere geval gaat er wat "fluiten" πŸ˜† Alleen is het erg om de troep op te ruimen; giftig en het stinkt nogal πŸ˜‰

Ik moet alleen nog even een goede (temperatuur geregelde) desoldeer bout bij een maat ophalen. Iets voor na de vakantie???

BeantwoordenCiteren
 Edo
(@edo)
New Member

He Rinus,

Restoratie is toch best gelukt als ik het zo zie? Netjes zo.
En aangezien ze toch hoog komen te hangen zie je van die "plant"niet veel meer.
Blijft alleen beetje het kleurverschil waar je het over had....nog eens over zitten denken , maar geen flauw idee hoe dat nu kan.

Groet,
Edo

BeantwoordenCiteren
 wro
(@wro)
Reputable Member

Hallo Rinoceros,

De boxen zien er weer mooi uit, die kleur vind ik ook erg mooi. Welke lak heb je gebruikt? Als je het niet erg vindt wil ik tzt dezelfde lak gaan gebruiken. Heb je de lak gespoten of opgebracht met een roller? Hoe ver ben je met de elektronica? Hoor je verschil?

BeantwoordenCiteren
(@rinoceros)
Active Member
Topic starter  

Hoi Willem,

De lak is van Rambo, interieurlak transparant. Type Naturel kersen met kleurnummer 768 (verkrijgbaar o.a. bij de Karwei). Ik heb het gewoon met een kwast op gebracht. Wel telkens een hele dunne laag. Mijn boxen zijn inmiddels van 9 lagen lak voorzien. Vaak in het begin, moet je met waterproof schuurpapier heel ligtjes na schuuren, om evt. oneffenheden weg te krijgen. Een potje van 250 mL is ruim voldoende voor beide boxen en 9 lagen lak.

Ik heb nog wat moeilijkheden om de juiste voedings elco's te krijgen. Met name de maat (tegenwoordig zijn ze kleiner (veel keliner) en beter. Op de print is dat geen probleem, de klank kleur is weer wat rustiger geworden, maar veel verschil heb ik er niet in gehoord. Die voedings elco's zijn wel belangrijk; mijn boxen willen, nadat ze zo'n kwartier aan staan, nog wel eens behoorlijk "knallen", waarna ze de rest van de dag goed blijven (ik zet ze wel met een 220V schakelaar uit, ik vertrouw die "standby" schakeling niet zo).

Veel succes met het opknappen van de jouwe!

Groetjes,
Rinus πŸ˜† πŸ˜†

BeantwoordenCiteren
 wro
(@wro)
Reputable Member

Hoi Rinus,

Bedankt voor je antwoord. Dat van de voedingselco's klopt en ik weet daar ook geen oplossing voor. Wat ik normaal doe, is de voedings elco zwaarder kiezen als standaard (voor 4700uF neem ik dan 6800uF) en dan de beugel bijbuigen of de loze ruimte opvullen.

BeantwoordenCiteren
Pagina 2 / 2
Deel: