Meldingen
Alles wissen

22AH270 ombouwen?

6 Berichten
5 Gebruikers
0 Reactions
561 Bekeken
(@rallyecoupe)
Eminent Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden
Topic starter  

Als het even meezit, ben ik morgen in het bezit van een 22AH270 voorversterker. Ik heb begrepen dat een 280 echter beter is. Wie zou me hier uit de droom kunnen helpen? Als de 280 echt beter is, overweeg ik om een 270 om te gaan bouwen naar een 280. Dus ben ik op zoek naar de schema's van een 270 en een 280.
Bij voorbaat Dank,

Mischa

[%sig%]

Citeren
(@mart74)
Estimable Member

Hallo Mischa

Je kunt de 270 niet zomaar ombouwen naar een 280. Die is compleet anders opgebouwd. Kijk maar eens bij de foto's van randapparatuur op deze site.

Groeten Martijn

BeantwoordenCiteren
(@rallyecoupe)
Eminent Member
Topic starter  

Dat klopt wel, maar als ik het interieur van een 280 in een 270 zou bouwen, zonder gebruik te maken van de extra features van de 280, voorzie ik geen problemen. Er zullen toch overeenkomsten zijn tussen de 270 en de 280..... Verschillende transistoren, aansturing ed. Dit moet toch wel uit te wisselen zijn.

De vraag blijft natuurlijk of de situatie er beter op wordt, dus: is een 280 kwalitatief beter dan een 270?

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member

staat een 280 op marktplaats:

BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member

Nee, ik denk niet dat het kan. Hoe wil je dat doen met de bediening dan? De 280 kan een hoop dingen, die de 270 niet kan. Bovendien zitten alle knoppen op een andere plaats. Zou je niet beter meteen een 280 kopen? Weet je ook meteen dat het origineel is, stabiel is en werkt...

Groeten!

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member

Thomas,
Ik ben het met je eens.
Als je de alps potmeters alleen al los wilt aanschaffen ben je al meer kwijt dan het prijsverschil tussen een 270 en een 280.

Wat je heeel misschien zou kunnen doen is alle torretjes uit de 270 voor snellere japanners vervangen, en alle el-condensatoren in de signaalweg zoveel mogelijk door foliecondensatoren vervangen.
Ding kan dan misschien wel eerder de neiging krijgen te gaan oscileren hoor ...

Een 280 nabouwen in een 270 kast is echt onbegonnen werk. Zelfs als je het kwa funkties alleen bij de bron-schakel en volume/balans faciliteit houdt.

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
Deel: