Naar analogie met de tiptoets problemen van de lab-versterker hieronder, heb ik nu plots met mijn 752 dezelfde fenomenen. De electronic tuning werkte altijd zo goed en nu sinds een paar dagen doet ie vreemd. wil enkel vooruit scannen, en niet meer achteruit. de backward toetsen reageren op niks. Soms de forwards ook niet. Alle knoppen zijn reeds gereinigd met 500 liter contactspray, dus vettig zijn ze niet meer. Alle printplaten uit de tuner zijn hun pootjes gereinigd...
De tiptoetsen van de 752 zijn via lange lintkabels verbonden met het moederbord en verdwijnen in de massa van componenten... ik heb wel geen schema van dit ding ... kan iemand mij helpen aan een schema of staat er hier ergens een op de site...
Ook tips zijn natuurlijk welkom om deze beauty terug in 100% staat te zetten.
thanks...
oh, enne gelukkig 2005 iedereen !
Trouwens...
waarom plaatste philips in de jaren '70 op ΓΒ©ΓΒ©n apparaat 3 verschillende mogelijkheden om te tunen ?
(manual, presets en electronic tuning)
Hebben ze misschien voorzien dat je die manual tuning nog broodnodig zou hebben na een paar jaar......steve schreef:
> Naar analogie met de tiptoets problemen van de lab-versterker
> hieronder, heb ik nu plots met mijn 752 dezelfde fenomenen. De
> electronic tuning werkte altijd zo goed en nu sinds een paar
> dagen doet ie vreemd. wil enkel vooruit scannen, en niet meer
> achteruit. de backward toetsen reageren op niks. Soms de
> forwards ook niet. Alle knoppen zijn reeds gereinigd met 500
> liter contactspray, dus vettig zijn ze niet meer. Alle
> printplaten uit de tuner zijn hun pootjes gereinigd...
> De tiptoetsen van de 752 zijn via lange lintkabels verbonden
> met het moederbord en verdwijnen in de massa van componenten...
> ik heb wel geen schema van dit ding ... kan iemand mij helpen
> aan een schema of staat er hier ergens een op de site...
> Ook tips zijn natuurlijk welkom om deze beauty terug in 100%
> staat te zetten.
> thanks...
> oh, enne gelukkig 2005 iedereen !
pfoe.. misschien wilden ze het zo maken dat iedereen tevreden is ?
Tegenwoordig kunnen de meeste tuners ook "manual" "auto" en "preset" dus is eigenlijk weinig veranderd.
500 liter contactspray ??
In mijn beleving is contactspray enigszinds geleidend...
Ik zou het zeker nog met 600 liter alcohol reinigen.
( geen dure ... π
[%sig%]
Hai Steve,
De electronic tuning wordt feitelijk gevormd door een integrator (ja sorry, zo heet zoiets nu eenmaal) Check daar 'ns op lekkende elco's of lekweerstanden (de tiptoetsjes zijn zeer hoogohmig). Ik ken de 752 niet zo goed, maar uit ervaring is het vaak stof of iets dergelijks dat een lekweerstand kan creeren. Succes in ieder geval!
Gr.
Gijs.