Meldingen
Alles wissen

22AH752 zonder MFB-uitgang?

8 Berichten
4 Gebruikers
0 Reactions
613 Bekeken
(@gert-jan)
Active Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden
Topic starter  

Ik heb net een een receiver 22AH752 op de kop getikt.
Ik kan echter geen MFB uitgang vinden op de achterkant.
Zijn er ook van deze types verschenen zonder MFB out?
Of moet ik de AUX uit/ingang gebruiken.

[%sig%]

Citeren
(@ronvonck)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Klopt als een bus, ik heb er zelf ook een op zolder staan.

Wat ze deden om een MFB uitgang te maken is een spanningsdeler van 5k en 1k op de uitgang zetten, de MFB van de 1k aftakken

Gr Pieter

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
(@gert-jan)
Active Member
Topic starter  

Zijn er later 752's verschenen met MFB out?

BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member

Ik had een 752 met MFB out. 't is toch dat ding met die zilveren bovenkant waar je ook gewone boxen aan kunt hangen hè? Ik haal ze steeds door elkaar... 762 (zwart) is alléén MFB, geen ingebouwde versterker.

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member

Het is inderdaad dat ding met die zilveren bovenkant waar je ook gewone boxen aan kunt hangen. Heb er zelf eentje staan met, en eentje zonder mfb aansluiting. Beide 752. Heb ze al es open gehad, en het is eenvoudig om eentje zonder mfb aansluiting te voorzien van een mfb aansluiting

BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member

Dus je zou in feite elke power amp tot MFB amp kunnen ombouwen met behulp van die spanningsdeler.

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member

Je bedoelt die spanningsdeler waar pieter het over had? Volgens mij zit bij de 752 de mfb uitgang gewoon over de potmeter van de volume. Achter de voorversterker. Dus in principe kun je elke versterker wel voorzien van een mfb uitgang. Gewoon achter de voorversterker aftakken. Wel denken om de voltage. Moet niet hoger dan 20 volt. De 752 heeft volgens mij een uitgang spanning van 11 volt. Persoonlijk vind ik dat de mfb`s beter klinken als je een gewone voorversterker met 1 volt output gebruikt. Dan gebruikt de luidspreker ook 100% zijn eigen versterker.

BeantwoordenCiteren
(@martijn-2)
Reputable Member

Harrie,

Dat idee had en heb ik ook nog steeds, voorversterker appart , en eindversterkers in de luidsprekers.
(nou maakt dat bij MFB niet zoveel uit omdat je trapsgewijs het voltage in kunt stellen)
Maar het aansluiten op een pre-amp bevalt mij het beste.
(zijn ook niet voor de sier uitgevonden)

groeten:Martijn'79

BeantwoordenCiteren
Deel: