Meldingen
Alles wissen

532 aansluiten op Marantz 2216

7 Berichten
4 Gebruikers
0 Reactions
522 Bekeken
(@pianodeun)
New Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 4
Topic starter  

hallo, deze vraag is waarschijnlijk al ontelbare malen gesteld, maar...
hoe sluit ik mijn 532 aan op mijn marantz versterker 2216. Ik heb din kabels maar er zit geen din aansluiting op mijn marantz. Slechts de normale uitgangen voor de speakers waar je het kabeldraad in moet proppen, zeg maar.
hoe los ik dit op?
bedankt alvast, Mark


   
Citeren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden
Berichten: 2066
 

Als je je dinkabel aan de Marantz zijde openpeutert, kom je als je mazzel hebt twee (anders 4) signaaldraden tegen.

De twee draden die naar de pennen links van het midden (als je naar de plug kijkt) gaan zul je in de plus-aansluitingen van de speakeroutputs moeten doen. (li en re = beide rood op je marantz)

De mantel / aarde van de dinkabel in een van de twee zwarte aansluitingen.

Heb je 4 signaaldraden, is het een kwestie van proberen denkik.

Oh ja: je gevoeligheid op de boxen minimaal instellen !

Succes !


   
BeantwoordenCiteren
(@pianodeun)
New Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 4
Topic starter  

dankjewel Herman ik ga aan de slag!


   
BeantwoordenCiteren
(@m-miller)
Estimable Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden
Berichten: 200
 

Wat ook kan (even uit mijn herinnering)

Ik heb een keer een SuperScope R-1240 (= Marantz) versterker open gehad, en daar liepen mooi de draden van de voorversterker naar de eindversterker. Als je deze onderschept (wel even op de voeding van de eindtrap letten) kun je er een mooie pre-out op maken.


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden
Berichten: 2066
 

Ja, da's waar ook : ik deed dat vroeger al door van tape 2 (bijvoorkeur, anders tape1) de rec-output-connectors te misbruiken voor dat doel.


   
BeantwoordenCiteren
(@pianodeun)
New Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 4
Topic starter  

ik ben bang dat jullie laatste twee antwoorden mijn verstand te boven gaan, maar ik ben nu bezig met het uitproberen van de 4 signaaldraden dus ik hoop dat het wat oplevert. ik laat jullie het weten


   
BeantwoordenCiteren
(@mctommi)
Reputable Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden
Berichten: 286
 

Mijn eerste set 532's was compleet met een Philips-verloopkabeltje; vanuit de 2 luidspreker-uitgangen verlopend naar DIN, zodat je je set 532's op elke versterker kan aansluiten
Volgens mij werd dat destijds standaard geleverd bij een nieuwe set 532's.

Ik heb er geen schema van, maar je kan het vast wel zelf maken, als je handig bent met een soldeerbout !
Dan hoef je niet in je versterker te gaan rommelen.......

Groeten,
Tom.


   
BeantwoordenCiteren
Deel: