Ik heb mijn MBF boxen weer eens van stal gehaald en ik weet weer waarom ik ze had opgeborgen.
1 box ligt de AD0160/T8 er uit.
Ook reparatie heeft niet mogen baten de spoel is echt geheel door gebrand.
Nu heb ik nog een AD0140/T4 liggen.
Weet iemand precies de verschillen?
Betekend dat de 160 8 Ohm is en de 140 4 Ohm?
Als iemand nog een 160 heeft liggen houd ik mij aanbevolen
Ze draaien momenteel op mijn 22AH794 welke zowaar een MBF uitgang heeft.
groeten
Maurice
www.hamm.nl
Prachtige site toch hier.
ik had de ForumWinkel over het hoofd gezien en voorziet in mijn vragen
Bedankt
Maurice
Hoi, ik heb er ook nog wel als de webwinkel ze niet heeft.
Hoe zijn de middentoners? Probeer eens een toon op 1500Hz en luister eens hoe die klinkt.
Overigens dat die tweeter door is gebrand is wel raar, ik zou als ik jou was ook de hoogversterker goed nalopen. Kan zijn dat die heeft staan oscilleren.
oscileren ? Heb dat nooit gezien. Wat scheelt er dan aan ? Modificatie oid ?
[%sig%]
Ik wel. Heb vroeger ooit een setje aftandse 532's op de kop getikt en daar waren de tweeters van stuk. Heb ik er Realistic bandtweeters in gezet (ja, Tandy bestond toen nog) en dat klonk wel leuk. Maar op een dag miste ik hoge tonen aan een kant en die tweeter deed niks, ik het ding eruit gehaald en die was GESMOLTEN!!
In die tijd wist ik niks van die mfb boxen, alleen het relais doorverbonden want ze vielen steeds uit. Ik heb die ook nooit bijgeregeld. Op een gegevens moment had iemand een woofer kapot van zijn mfb's en toen heb ik em die dingen gegeven om het te maken.
Als ik er toen meer van geweten had hadden ze veel beter geklonken.
Ik kan maar 1 ding concluderen, als een tweeter eruit rookt terwijl zo'n box aan staat zonder muziek erop (dat stonden ze altijd) dan moet die eindtrap hebben staan oscilleren. Wellicht de stroom verlopen geweest of zo.
Nu gaan mijn 532's keurig van het net af als ze niet gebruikt worden, je weet maar nooit... π