Heb je de elco's eigenlijk al vervangen?
Ben druk bezig met de grote vervanging. Ik heb helaas niet alles op voorraad, maar alles wat ik vervangen heb kruis ik aan. Je zult natuurlijk altijd zien dat een onderdeel dat ik niet heb liggen het defecte onderdeel is.
Ondertussen ook maar eens gekeken naar de ruststroom, welke vrij eenvoudig in te stellen is.
Bij de goed werkende box geen probleem, hoewel het afstellen op 13,2 mV niet precies haalbaar is.
Bij de defecte box blijft de spanning rond de 2 mV hangen. Dat is dus te weinig en moet ik de voedingsspanningen nog maar eens controleren.
Ik zal u op de hoogte blijven houden.
Groeten,
Hilbrand
[%sig%]
Het is eindelijk zover ik heb het kapotte onderdeel gevonden.
Hmmm... had natuurlijk sneller en slimmer gekunt, maar ja je zet jezelf wel eens op het verkeerde been. De storing leek te zitten in het bovenste deel van de sinus en ik hat daarom gemakshalve alleen maar de BDX 65 vervangen. Natuurlijk had ik beide gelijktijdig moeten vervangen want het bleek uiteindelijk toch dat de BDX 64 de storing veroorzaakte.
Nu de ruststroom en de terugkoppeling weer ingesteld zijn kan ik gaan genieten van de boxen.
Ik zal ze aansluiten op de F3610 stuurversterker en kan dan eenvoudig omschakelen tussen 541 en 544.
Bij deze wil ik een ieder die meegedacht / geholpen heeft
HARTELIJK BEDANKEN
Groeten,
Hilbrand.
Hilbrand,
Gefeliciteerd met deze oplossing! Probleem zat dus in de EIND torren? Flinke klus geweest toch... Heel veel plezier met je 541tjes!!
:mfb: :mfb:
[%sig%]